۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82193769
T T
۰ نفر
معاون دادگستری خراسان رضوی: پیشگیری از وقوع جرم نهادنیه نشده است

گناباد- ایرنا- معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: پیشگیری از وقوع جرم به نحو مطلوب در جامعه نهادنیه نشده، بیشترین نگاه دستگاه قضایی به جرائم مقابله ای و برخوردی است.

به گزارش ایرنا سید امیر مرتضوی روز پنجشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گناباد افزود: این در حالی است كه باید 70 درصد رویكرد دستگاه قضایی پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی و 30 تنها درصد آن مقابله ای و قاطع باشد.
وی ادامه داد: در صورت توجه ناكافی به مقوله پشگیری از وقوع جرم برخورد با جرائم خرد هم بازدهی لازم را در بلندمدت ندارد.
معاون دادگستری خراسان رضوی گفت: توجه ناكافی به پیشگیری از وقوع جرم موجب شده در برخی مناطق مانند شهرستان گناباد جرائم خرد به جرائم نخست از نظر تعداد پرونده های قضایی تبدیل شوند.
وی افزود: در بررسی پرونده های قضایی باید در كنار اتهامهای سایر افراد، كوتاهی دستگاههای اجرایی نیز كه در وقوع جرائم نقش داشته اند به صورت دقیق بررسی و با متخلفان برخورد شود.
محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد هم در این نشست گفت: همكاری خوبی بین مسئولان اجرایی این شهرستان وجود دارد كه در كاهش جرائم تاثیر بسیاری دارد.
رئیس دادگستری گناباد هم اطاله رسیدگی به پرونده ها را از مشكلات در سالهای عنوان و بیان كرد: ظرف دو سال گذشته این مشكل تا اندازه زیادی رفع شده و زمان دادرسی از 15 ماه به دو ماه كاهش یافته است.
محمود دانایی مجموع كاهش پرونده های ورودی به محاكم قضایی گناباد را طی چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 27 درصد اعلام و بیان كرد: اما تعداد پرونده های ورودی طلاق در همین مدت 29 درصد افزایش یافته است.
علیرضا محولاتی دادستان عمومی و انقلاب گناباد نیز مهمترین جرائم و پرونده های قضایی این شهرستان را توهین و افترا به اشخاص، استعمال مواد مخدر، تصادفهای جرحی، نگهداری مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، سرقت، تخریب، تهدید و ترك نفقه ذكر كرد.
مركز شهرستان 81 هزار نفری گناباد در فاصله 278 كیلومتری جنوب مشهد واقع است. این شهرستان دارای دو بخش مركزی و كاخك، سه شهر شامل گناباد، بیدخت و كاخك و همچنین 106 روستا است. 34 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساكن روستاها هستند.
2095/1858