۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82196696
T T
۰ نفر
زلزله چهارو هشت دهم ریشتربستك هرمزگان خسارتی نداشت

بندرعباس- ایرنا- مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: طبق گزارش های دریافتی از بستك زلزله چهار و هشت دهم ریشتری امروز در این منطقه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

علیرضا صفا ایسینی یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این زمین لرزه ساعت 12 و 13 دقیقه و یك ثانیه امروز در عمق هشت كیلومتری و عرض جغرافیای عرض جغرافیایی 27 و 10 درجه شمالی و طول جغرافیایی 54 و 52 درجه شرقی در چهار كیلومتری كوخرد و 20 كیلومتری بستك رخ داده است.
وی بیان داشت: برای جلوگیری از خطر احتمالی این زمین لرزه تمام دستگاه های متولی امداد و نجات بستك درحال آماده باش هستند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهاركرد: كمیته هماهنگی مدیریت بحران بستك نیز هم اكنون با حضور همه دستگاه های عضو تشكیل شده است.
پیش از این نیز در 19 مردادماه جاری زلزله ای به قدرت چهار و یك دهم ریشتر در عمق 16 كیلومتری زمین در بندركنگ از توابع بندرلنگه رخ داده بود كه خسارتی نداشت.
هرمزگان از استانهای زلزله خیر كشور است و در سال های اخیر زلزله هایی با قدرت شش ودو دهم در بستك هم تجربه كرده و خسارت های جانی ومالی در پی داشته و همچنین در14 اردیبهشت ماه امسال هم درحوالی فارغان از توابع شهرستان حاجی آباد نیز زلزله ای با قدرت سه وشش دهم ریشتری و زلزله ای به قدرت 4.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین هفم مردادماه جاریی جزیره هندورابی در استان هرمزگان را لرزاند.
بستك در 220 كیلومتری غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/6048