۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹
کد خبر: 82196959
T T
۰ نفر
22 طرح آب و فاضلاب در شهرهای خراسان رضوی آماده بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 22 پروژه آب و فاضلاب در شهرهای این استان اجرا و برای بهره برداری در هفته دولت آماده شد.

حسین اسماعیلیان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هزینه اجرای این طرحها را 787 میلیارد و 232 میلیون ریال اعلام كرد.
وی 'مخزن 500 مترمكعبی، ایستگاه پمپاژ و محوطه سازی شهرآباد، آبرسانی به تایباد، اصلاح و توسعه شبكه های آب شهرهای زاوه، سبزوار و جنگل، آبرسانی به مسكن مهر در بخشها و شهرستانهای دررود، خرو، رضویه، خواف و چناران' را از مهمترین این پروژه ها برشمرد.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب شرب و اجرای چهار هزار و 233 متر شبكه جمع آوری فاضلاب در سبزوار، آبرسانی به شهر شاندیز، ایجاد سامانه تله متری و پایش كیفی آب شرب شهرهای خوشاب، كاشمر، سبزوار و داورزن از دیگر پروژه های آماده بهر برداری هستند.
وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت عملیات ساخت مدول تصفیه خانه فاضلاب گلبهار با سرمایه بخش خصوصی به روش خرید تضمینی پساب و اجرای خط انتقال آب به مسكن مهر شهر رضویه آغاز می شوند.
اسماعیلیان گفت: تامین آب كمی و كیفی و اجرای شبكه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر ها از مهمترین اهداف این شركت است.
ماموریت شركت آب و فاضلاب استان شش میلیون نفری خراسان رضوی آبرسانی به 73 شهر به جز كلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است.
650 هزار مشترك با یك میلیون و800 هزار نفر جمعیت در 73 شهر (به جز مشهد) خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب هستند. كلانشهر مشهد شركت آب و فاضلاب مستقل دارد.
7505/1858