۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82197785
T T
۰ نفر

اسكان بيش از 23 هزار مسافر فرهنگي در آستارا

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82197785
اسكان بيش از 23 هزار مسافر فرهنگي در آستارا

آستارا-ايرنا- مدير آموزش و پرورش آستارا گفت: بيش از 23 هزار نفر مسافر فرهنگي در سطح مدارس اين شهرستان اسكان يافتند.

محمدجعفر هاشمي روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: عوامل اجرايي ستاد اسكان مسافران فرهنگي، پذيرش و ساماندهي ميهمانان را از ابتداي فصل تابستان در مدرسه عدالت آستارا آغاز كرده است.
وي با اشاره به اينكه مسافران در زمان يادشده در 20 مدرسه دولتي و غير دولتي اسكان پيدا كردند، ادامه داد: از ابتداي فصل تابستان تا پايان مرداد ماه در مجموع 23هزار و 213 نفر در قالب پنج هزار و 700 خانوار در 169 كلاس تمام تجهيز و نيمه تجهيز اسكان يافتند.
هاشمي با بيان اينكه اسكان مسافران فرهنگي در مدارس آستارا تا 15 شهريور ادامه دارد ، اظهار كرد: خانه معلم شهرستان آستارا نيز در مدت زمان مذكور خدمات لازم را به يك هزار و 320 مسافر در قالب 360 خانوار ارائه داده است.
وي با اشاره به انتقال ستاد اسكان مسافران فرهنگي از ساختمان سابق آموزش و پرورش به مدرسه عدالت آستارا، بيان كرد: براي رفاه حال مسافران تابستاني ،سالن پذيرش ستاد اسكان فرهنگيان آستارا مجهز به سيستم نوبت دهي هوشمند شده است.
مدير آموزش و پرورش آستارا در ادامه با تقدير از زحمات 47 نفر از عوامل اجرايي ستاد اسكان فرهنگيان گفت: براي آشنايي مسافران فرهنگي با نشاني مدارس اسكان و نيز جاذبه هاي گردشگري آستارا و ساير شهرستان هاي استان حدود پنج هزار بروشور و نقشه راهنما بين خانوارهاي فرهنگي توزيع شده است.
هاشمي افزود: در مدت يادشده عمده مسافران اسكان يافته در مدارس آستارا متعلق به استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و اردبيل بوده است.
در تابستان سال گذشته در مجموع 35 هزار و 955 نفر در قالب شش هزار و 714 خانوار در مدارس آستارا اسكان يافتند.
اين شهرستان در جذب و اسكان مسافران فرهنگي در فصل تابستان سال 94 رتبه نخست را در بين ساير شهرستان هاي استان به خود اختصاص داد.
1881/7105