۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 82201162
T T
۰ نفر
ساماندهي جاده مرنجاب در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت

آران و بيدگل، كاشان - ايرنا - سرپرست اداره راه و شهرسازي آران و بيدگل گفت: ساماندهي جاده مرنجاب در دستور كار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است.

مجتبي آراسته روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در جلسه اخير با معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي و نماينده كاشان و آران و بيدگل مقرر شد جاده مرنجاب در قالب طرح مشاركتي با حضور دستگاه هاي زيربط و شوراي شهر آران و بيدگل مورد مطالعه قرار گيرد و مقدمات شروع ساماندهي اين جاده فراهم شود.
وي افزود: سال گذشته با اختصاص بودجه از طرف اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان به جاده مرنجاب، اقدام هاي خوبي از جمله نصب مسير ياب و تابلو در جاده صورت گرفت كه اين اقدام ها خوب، ولي ناكافي است.
آراسته با اشاره به وضعيت نامطلوب جاده مرنجاب بيان كرد: بايد تلاش شود اين جاده گردشگري هر چه سريع تر در حوزه راه هاي روستايي وزارت راه و شهرسازي قرار گيرد تا با اختصاص رديف بودجه، ساماندهي اساسي آن انجام گيرد.
وي هم چنين از در دستور كار قرار گرفتن ساخت صورت و روكش محورهاي ابوزيد آباد و فيض آباد - نوش آباد در جلسه با معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد و گفت: اختصاص رديف بودجه براي تهيه قيرهاي يارانه اي براي شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل نيز از مصوبه هاي جلسه مذكور بود.
جاده مرنجاب با بيش از 55 كيلومتر بصورت كامل خاكي و داراي پيچ هاي خطرناك است.
كوير مرنجاب در شمال شهرستان آران و بيدگل در استان اصفهان قرار دارد و داراي جاذبه هاي گوناگون و منحصر به فرد است.
اين منطقه در ايام مختلف سال گردشگران و ماجراجويان زيادي را براي گردشگري به سمت خود مي كشاند و گاه به دليل آشنا نبودن تعدادي از گردشگران با منطقه و جاده نامناسب، حتي خطرات جاني را براي آنان به همراه داشته است.
شهرستان آران و بيدگل در 200 كيلومتري مركز استان اصفهان واقع شده است.
7408/7472