۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82201238
T T
۰ نفر
اقلیم كردستان عراق از سرمایه گذاری ایران در زمینه های مختلف استقبال می كند

كرمانشاه- ایرنا- مدیركل گردشگری استان گرمیان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از كشورهای دارای فرهنگ غنی است و ما در منطقه اقلیم كردستان عراق از سرمایه گذاری ایران در بخش های مختلف از جمله گردشگری استقبال می كنیم.

پشتیوان عبدالكریم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جشنواره سفره های ایرانی - فرهنگ گردشگری كه در محل بوستان شاهد كرمانشاه در حال برگزاری است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل اشتراك های دینی، فرهنگی و قومی با ایران از سرمایه گذاری ایرانی ها در منطقه اقلیم كردستان استقبال و حمایت می كنیم.
او جمهوری اسلامی ایران را برادر و یاور كُردهای عراق دانست و گفت: ایران همیشه و در همه حال مرزهایش را به روی ما گشوده و در روزهای سخت در كنار ما بوده است.
او از مهمان نوازی ملت ایران قدردانی كرد و گفت: ایرانی ها از فرهنگ و اصالت بالایی برخوردارند و ما علاقه مند هستیم در قالب جشنواره و نمایشگاه این فرهنگ اصیل به مردم كردستان عراق نیز شناخته شود.
او برگزاری جشنواره غذاهای منطقه غرب كشور را ابتكاری بسیار خوب در زمینه فرهنگ اصیل این منطقه دانست و گفت: ما در اقلیم كردستان عراق به چنین جشنواره هایی برای رشد و تقویت فرهنگ خود نیازمندیم و از مسئولان ایران می خواهیم تجارب خود را در این زمینه به ما منتقل كنند.
مدیركل گردشگری استان گرمیان عراق در ادامه خواستار سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی ایران در زمینه گردشگری در اقلیم كردستان عراق شد و گفت: ما از هرگونه همكاری ایرانی ها در زمینه های مختلف استقبال و حمایت می كنیم.
پشتیوان عبدالكریم به حضور گردشگرانی از اقلیم كردستان عراق به ایران نیز اشاره كرد و افزود: بیشتر این افراد گردشگران حوزه سلامت هستند و از این رو از مسوولان ایران تقاضا داریم در زمینه كاهش هزینه بیمه خودروهایی كه از اقلیم كردستان عراق وارد خاك ایران می شوند با ما همكاری كنند.
جشنواره سه روزه 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری' شامگاه سه شنبه (2 شهریور) با حضور استان های كرمانشاه، ایلام، كردستان و همدان در محل دایمی نمایشگاه بین المللی كرمانشاه گشایش یافت.
استان كرمانشاه با 14 شهرستان و 2 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت 360 كیلومتر مرز مشترك در پنج شهرستان با كشور عراق دارد.
8066/3033
۰ نفر