۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82204062
T T
۰ نفر
رحمانی فضلی: مردم در انتخابات سال آینده بار دیگر عظمت خود را به دشمنان نشان می دهند

گرگان -ایرنا- وزیر كشور با اشاره برخی تحلیل ها مبنی بر تلاش دشمنان برای انتخابات سال آینده گفت: مردم در انتخابات سال 96 ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس بار دیگر عظمت خود را به دشمنان نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی درجمع نمازگزاران سیاسی و عبادی نمازجمعه گرگان با اشاره به گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید افزود: سه چهار ماه قبل از انتخابات سال 92 هجمه فراوان دشمنان نظام را در حوزه های مختلف شاهد بودیم.
وی اظهاركرد: بحث تحریم ها و فشارهای اقتصادی آن ها را به این تحلیل رسانده بود كه می توانند با فشار به ایران و سخت كردن شرایط اقتصادی یك تنش بزرگ سیاسی ایجاد كنند و می خواستند انتخابات را یك درگیری و تنش تبدیل كنند.
وزیركشورتصریح كرد:مردم ایران با برگزاری یك انتخابات آرام و مناسب تمام نقشه های آنان را خنثی كردند و رهبر معظم انقلاب نیز آن زمان بر حضور پرشور و با شكوه مردم و حق الناس بودن رای مردم تاكید داشتند.
رحمانی فضلی افزود: اراده مردم در انتخابات سال 92 در انتخاب دكتر روحانی تجلی پیدا كرد.
وزیركشورگفت: كشور درسال 92 درشرایطی بود كه ما نمیتوانستیم نفت را صادر كنیم و ایران هراسی و ایجاد همگرایی و وحدت علیه ایران بوجود آورده بودند.
وی اظهاركرد: بعد از انتخابات سال 92 وقتی دشمنان دیدند چنین شرایطی حاكم شده است راهی جز مذاكره نداشتند؛ هیچ وقت در مذاكرات میزمذاكره را ترك نكردیم همواره آنان ترك كردند.
وزیركشورگفت: هدایت گر اصلی مذاكرات رهبری بوده و هیچ كاری بدون اجازه ایشان انجام نگرفته است، به لطف خدا با همه فراز و فرودهایی كه وجود داشت شر بزرگی را از در خانه ملت دور كردیم.
رحمانی فضلی افزود: هم اكنون حجم انبوه سفر سرمایه گذاران، آزادسازی نقل و انتقال پول، افزایش فروش نفت، از بین رفتن شرایط ایران هراسی و بهم خوردن اتحاد جهانی علیه ایران را شاهد هستیم.
وی در ادامه با تشریح شرایط حاكم برمنطقه گفت: در منطقه شاهد یك جنگ جهانی بزرگ در مقیاس منطقه ای هستیم.
رحمانی فضلی افزود: ایران با همه نابسامانی ها و ناپایداری ها، در شرایط امنیتی مناسبی قرار دارد و با هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدابیر رئیس جمهوری در شرایط مطلوب و مناسب امنیتی قرار داریم.
وی ادامه داد: یكی از نقاط قوت دولت این است كه تحت امر رهبر معظم انقلاب كمك به مردم منطقه را در دستور كار قرار داده است.
وزیركشور گفت: امنیت امروز كشور را مدیون مردم می دانیم، مردم پایه اصلی امنیت پایدار هستند كه با وحدت مسوولان را كمك می كنند.
رحمانی فضلی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره كرد و افزود: این انتخابات با آرامش و امنیت كامل برگزار شد و حتی یك قطع خون از دماغ كسی نیامد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی كشور گفت: نسخه شفابخش رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است كه اولویت اول قرار دارد.
وزیر كشور گفت: رهبر معطم انقلاب شخصا موضوع اقتصاد مقاومتی را سیاستگذاری و پیگیری می كنند. اراده دولت بعد از برجام در امور اقتصادی است و رییس جمهوری هر هفته در حوزه اقتصادی جلسه دارد.
رحمانی فضلی افزود: در حوزه اجتماعی رهبر معظم انقلاب سه جلسه با شورای اجتماعی كشور داشتند و حل این آسیب ها را به عنوان دغدغه مطرح كردند همه متعهد به حل این آسیب ها شدند و گزارش شورای اجتماعی كشور آبان ماه در محضر رهبر معظم انقلاب ارایه می شود.
وزیر كشور گفت: استان گلستان با توجه به ظرفیت و منابعی كه دارد می تواند پرچمدار رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در كشور باشد.
رحمانی با بیان اینكه استانداران و نمایندگان دولت باید با تمام توان موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال كنند، افزود: با توجه به انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، براساس این تجربه رییس جمهوری دستور دادند هر استان یك وزیرمعین داشته باشد و مسایل استان را پیگیری كند.
رحمانی فضلی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی كمتر از جهاد نیست لذا مردم باید پای كار بیایند و این موضوع را اجرایی كنند.
سیام*9254**1724