۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82206627
T T
۰ نفر
261 فرصت اقتصادی، پیشنهاد مازندران به سرمایه گذاران

ساری - ایرنا- نایب رئیس مركز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران گفت: 261 فرصت سرمایه گذاری در این استان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ارائه شد.

موسی قاسم پیشه روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح ها را افزون بر یك میلیارد دلار اعلام كرد.
وی اضافه كرد : این فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، كشاورزی و صنعت و معدن است كه برنامه های مطالعاتی برای این طرح ها نیز مهیا شد.
مدیركل اقتصاد و دارایی مازندران گفت: دراین استان برای تسهیل و تسریع درجذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی پنجره واحد سرمایه گذاری دردستگاه های متولی صدور مجوز شامل محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه اندازی شد.
وی مشوق های سرمایه گذاری خارجی در كشور را براساس قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی ، واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات و معافیت مالیاتی اعلام كرد.
*** مهمترین فرصت های سرمایه گذاری مازندران
هتل 5 ستاره سلامت
این طرح در ملك شخصی و در منطقه ویژه گردشگری و جهانگردی رامسرپیشنهاد شده است.
در این هتل سلامت طرح درمان بیماری های دیابت،پروستات، پوست و رایحه درمانی،درمان سنگ كلیه و عفونت های دستگاه گوارشی است و جایگاه رفاهی اختصاصی برای بیماران و متقاضیان نیز پیش بینی شده است.
در طبقه آخر رستوران رو باز بین المللی جانمایی و طرح دارای 5000 متر مربع فضای سبز با كاشت داروهای گیاهی و پاركینگ اختصاصی است و كارفرمای هتل سلامت در قبال سرمایه گذاری خارجی ضمانت نامه ارزی تضمین می دهد.
برای اجرای این طرح 34 میلیون یورو سرمایه گذاری مورد نیاز است و انعقاد قرارداد آن با سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام شد.
مركز تفریحی و ورزشی مهرگاه
پروژه مورد نظر در قالب مجتمع چند منظوره، در 5 طبقه مد نظر قرار گرفته است و در قالب واحدهای تفریحی و سرگرمی ( استخر ، سونا ، جكوزی ) ( پذیرایی ، كافی شاپ fast food تالار، رستوران) و فضای بازی و سرگرمی و ورزشی است و این طرح در شهرستان قائم شهر – اسكندر كلا قابلیت اجرایی دارد.
امكان سنجی برای این طرح انجام شد و آماده عقد قرارداد برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و میزان سرمایه گذاری پیش بینی نیز 17 میلیون یورو است.
واحد تولید كود كمپوست
هدف این طرح در بابل،بابلسر،نكا،بهشهر،جویبار،كیاسر،ساری تهیه كود كمپوست از بقایای تخمیر شده زباله های شهری و ضایعات زراعی است و به عنوان كود آلی اثرات مثبت و سودمندی در تغذیه گیاهان دارد.
هزینه پیش بینی برای اجرای این طرح نیز حدود سه میلیون یورو پیش بینی شده است و ظرفیت این پروژه نیز 10 هزار تن در سال است.
طرح احداث كارخانه تولید انواع سیمان
طرح احداث كارخانه تولید انواع سیمان مطابق با آخرین دانش و تكنولوژی تولید سیمان در اروپا، طبق سند چشم انداز توسعه مازندران و در جهت تامین سیمان مصرفی و مورد نیاز غرب این استان و نیز احیای كریدورهای تجاری دریایی با صادرات انواع سیمان به كشورهای آسیای میانه و جمهوری آذربایجان و روسیه و ... و بدون آلودگی زیست محیطی در ردیف اقتصاد سبز با برآورد اشتغال زایی مستقیم تا 350 نفر آماده سرمایه گذاری است.
برای اجرای این طرح حدود 13 میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است.
پروار بندی گوساله :
زمین مورد نیاز طرح بالغ بر بیست و پنج هكتار است كه از این مقدار چهار هزار متر مربع به احداث گاوداری و مابقی به كشت علوفه اختصاص می‌یابد.
برای اجرای این طرح سرمایه گذاری یك میلیون یورویی پیش بینی شده است.
سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه ها به سامانه مركزخدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران به http://investin-mz.ir/fa/ مراجعه كنند.
تاكنون در مازندران حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای 22 طرح در دست اجراست و 72 میلیون دلار از این سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های كوچك در پسابرجام عملیاتی شد.
6982/1899
۰ نفر