۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82206771
T T
۰ نفر
دولت با تمام توان از ورود كالاي قاچاق جلوگيري مي كند

اصفهان- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: دولت از تمام توان خود براي جلوگيري از ورود كالاي قاچاق استفاده مي كند .

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي فولاد مباركه، علي طيب نيا در حاشيه بازديد از پروژه مجتمع فولاد سفيددشت در استان چهارمحال و بختياري گفت: قاچاق كالا به عنوان يكي از مخاطرات جدي توليد و صنعت محسوب مي شود.
طيب نيا افزود: دولت به منظور حمايت از توليد داخلي برخي از تعرفه هاي كالاهاي وارداتي را افزايش داد تا توان رقابت براي توليد كننده ايراني فراهم شود.
وي با اشاره به اجراي سياست هاي اصل 44 در كشور گفت: بايد زمينه را براي ورود بخش خصوصي در كشور فراهم كنيم و دولت سياست و برنامه ريزي دقيق و مدوني را جهت حمايت از توليد تدوين كند.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به بازديد خود از واحد ' احياي مستقيم وانباشت وبرداشت ' شركت فولاد سفيد دشت، گفت: اين پروژه از مدرن ترين تجهيزات و با توان بومي متخصصان داخلي به ويژه شركت فولاد مباركه ساخته شده و آماده بهرهبرداري رسمي است.
وي افزود: اين پروژه يكي از هفت پروژه استاني فولاد كشور است كه با حمايت دولت و شركت فولاد مباركه اصفهان به زودي محصول فولادي با كيفيت را توليد خواهد كرد.
مديرعامل شركت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري نيز در اين ديدار با گراميداشت هفته دولت، گفت: مرحله اول پروژه فولاد سفيد دشت با ظرفيت توليد سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجي آماده بهره برداري است.
محمود ارباب زاده افزود: مرحله اول اين پروژه شامل واحدهاي احياي مستقيم، واحد انباشت و برداشت است كه زمينه اشتغال مستقيم 150 نفر و اشتغال غير مستقيم 800 نفر را فراهم كرده است.
ارباب زاده گفت: اين پروژه يكي از طرح هاي هفت گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه در شهرستان بروجن واقع شده و عمليات اجرايي آن از سال 1386 در زميني به مساحت 250 هكتار آغاز شد.
وي افزود: شركت فولاد مباركه اصفهان با داشتن 65 درصد از سهام اين شركت بزرگترين سهام دار فولاد سفيد دشت است كه با حمايت اين شركت و ايميدرو و حمايت مديران استان در تأمين آب در آستانه بهره برداري رسمي آن هستيم .
وي تصريح كرد: 35 درصد از سهام اين شركت نيز متعلق به ايميدرو است.
علي طيب نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي كشور به همراه استاندار و جمعي از مديران استان، همزمان با هفته دولت، از پروژه مجتمع فولاد سفيددشت در استان چهارمحال و بختياري بازديد كرد.
وزير اموراقتصادي و دارايي در سفر به استان چهارمحال و بختياري، علاوه بر بازديد از خطوط توليد و واحدهاي مختلف پروژه مجتمع فولاد سفيددشت از نزديك در جريان نحوه فعاليت و اقدامات انجام شده قرار گرفت .
مجتمع فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري كه فولاد مباركه اصفهان 65 درصد سهم آنرا داراست، يكي از طرح هاي هشت گانه فولاد استاني است كه در 35 كيلومتري جاده شهركرد به بروجن قرار دارد و عمليات اجرايي آن در تير ماه 86 در زميني به مساحت 250 هكتار آغاز شد.
مجتمع فولاد مباركه با سهم بيش از 50 درصدي در توليد فولاد كشور داراي ارزش فعلي 200هزار ميليارد ريال است.
مجتمع فولاد مباركه واقع در 75 كيلومتري جنوب غرب اصفهان داراي 35 كيلومتر مربع وسعت و 17 كيلومترمربع سالن توليد است.
7150/ 6022