۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82206968
T T
۰ نفر
هشت طرح روشنايي و برق ساني در شهرستان كارون به بهره برداري رسيد

اهواز - ايرنا - به مناسبت هفته دولت هشت طرح روشنايي و برق رساني روز يكشنبه در آئيني با حضور شماري از مسئولان استاني و محلي در شهرستان كارون در جنوب اهواز به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا مدير امور برق شهرستان كارون در آئين بهره برداري از اين طرح ها كه در مسير جاده كوت امير و آبادان اجرا شده گفت:براي اجراي اين طرح ها هزينه اي بالغ 13 ميليارد و 822ميليون ريال از محل منابع داخلي و تبصره بند 'ز' هزينه شده است.
حجت توكلي افزود: با برنامه ريزي انجام شده از ابتداي سال جاري تاكنون و پس از انجام طرح ساماندهي شبكه برق و پاكسازي كامل اشتراك هاي غيرمجاز، تامين روشنايي معابر و بهره مند نمودن روستاهاي اطراف اين شهرستان از نعمت روشنايي جزو اولويت شركت توزيع نيروي برق اهواز بوده كه از جمله اين اقدام ها نصب سامانه روشنايي معابر جهت مسيرهاي ارتباطي 35 روستا از توابع اين شهرستان بوده است كه امروز اين طرح به ميمنت هفته دولت افتتاح شد.
وي در ادامه افزود: از جمله اقدام هاي مهمي كه در اين مدت انجام گرفته است ساماندهي و تامين و توسعه برق روستاهاي غزاويه بزرگ، تامين برق و احداث شبكه روشنايي روستاهاي امام حسين(ع)دو قلعه كوچك و كوي شهيدمنتظري و احداث روشنايي بين سه راهي جنگيه و منازل كوت اميراز جمله طرح هايي هستند كه در هفته دولت به بهره برداري رسيد.
به گفته وي در اين طرح تاكنون نسبت به نصب 17 دستگاه ترانسفورماتور ، 279 اصله پايه بتني و 25 كيلومتر كابل خودنگهدار اقدام شده است.
توكلي درخصوص جزئيات بيشتر روشنايي معابر بيان داشت: اين طرح كه با هدف تامين روشنايي مسير اصلي جاده از هادي آباد تا روستاي بزرگ غزاويه بزرگ انجام شده بيش از 4200 متر شبكه روشنايي و نصب 98 دستگاه كله چراغ 150وات لاك پشتي سديمي با بهره گيري از فناوري جديد و در راستاي ارائه خدمات مطلوب و جلب رضايت مشتركان و روستائيان كه در اين مسير زندگي مي كنند صورت گرفته است.
پيش از اين در تاريكي شب هموطنان ساكن در اين روستاها به سختي در اين مسير تردد مي كردند.
برق رساني ، ساماندهي و مديريت توزيع برق شهرهاي كارون ، اهواز ، حميديه و باوي برعهده شركت توزيع نيروي برق اهواز مي باشد.
6065