۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82209655
T T
۰ نفر

5 طرح تعاون روستایی در سیرجان افتتاح شد

۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82209655
5 طرح تعاون روستایی در سیرجان افتتاح شد

كرمان - ایرنا - 5 طرح تعاون روستایی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان تعاونی روستای كشور در شهرستان سیرجان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان تعاونی روستای كشور شبانگاه دوشنبه در آیین افتتاح 5 طرح تعاون روستایی در شهرستان سیرجان افزود: استان كرمان با افتتاح 10 طرح تعاونی در هفته دولت رتبه نخست افتتاح طرح های این بخش را كسب كرد.
'حسین صناعی' ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این طرح ها از سهام تعاونی ها و اعضا تعاون روستایی تامین شده است.
وی اظهار كرد: كارخانه های خوراك دام عرضه نهاده های كشاورزی، بسته بندی و سیلوی خوراك دام و كارخانه تولید بذر از جمله طرح هایی است كه در شهرستان سیرجان افتتاح شد.
وی گفت: ایجاد اشتغال از وظایف سازمان تعاون نیست اما طرح های تعاونی زمینه اشتغال را در جامعه فراهم می كند.
صناعی از اجرای طرح سیماب در استان كرمان به عنوان نخستین طرح در كشور نام برد و افزود: ما در صدد بودیم كه بخش غیردولتی ورود كند و در بخش آموزش به شكل تخصصی وارد عمل شود.
رئیس سازمان تعاون روستایی استان كرمان نیز طرح های افتتاح شده تعاون روستایی در هفته دولت در استان را 10 طرح تعاونی و تولیدی با اعتبار 50 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: اعتبار این طرح ها از اتحادیه ها و سهام اعضا تامین شده است.
رضا محمدحسینی افزود: 300 تعاونی روستایی در استان كرمان فعال است كه 138 تعاونی تولید، 114 تعاونی روستایی و مابقی تعاونی های كشاورزی هستند.
وی با اشاره به افتتاح 5 طرح تعاون روستایی در سیرجان با حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی كشور افزود: كارخانه خوراك دام در شهرك صنعتی با هزینه 5 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات دولتی و تعاونی ها با ظرفیت تولید 4 تن خوراك دام و اشتغالزایی 5 نفر افتتاح شد.
وی اظهار كرد: نمایشگاه نهاده های و ادوات كشاورزی با بخش ها و غرفه های خوراك دام ، خاكشناسی كشاورزی، سیستم های آبیاری جدید افتتاح شد.
وی گفت: طرح توسعه آزمایشگاه خاك شناسی و بهره برداری از تجهیز كلینیك گیاه پزشكی با اعتبار 3 میلیارد ریال از اعتبارات تعاون روستایی امروز در سیرجان افتتاح شد.
در ادامه كاركنان برتر تعاون روستایی شهرستان سیرجان نیز به مناسبت هفته دولت تجلیل شد.
7435/3029