۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82211171
T T
۰ نفر

فرد معتاد برادرش را كشت

۹ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
کد خبر: 82211171
فرد معتاد برادرش را كشت

تهران- ایرنا- ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ با استفاده از تصاویر دوربین مدار بسته، فرد معتادی كه برادر خود را به قتل رسانده بود را در كمتر از 12 ساعت شناسایی و دستگیر كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز شنبه و از طریق مركز فوریت های پلیسی 110 وقوع یك فقره جنایت در خیابان سپیده جنوبی - خیابان گره گشا به كلانتری 153 شهرك ولیعصر اعلام شد.
ماموران كلانتری با حضور در محل دریافتند كه فردی 55 ساله بنام (عبدالرضا - ب) بر اثر اصابت چاقو از ناحیه گردن دچار خونریزی شدید شده و به دلیل شدت جراحات وارده فوت كرده است.
با اعلام خبر جنایت به قاضی كشیك ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی ، تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر شدند.
با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
** بررسی محل جنایت
بررسی تیم صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلییس آگاهی تهران بزرگ حكایت از آن داشت كه مقتول ابتدا در داخل خودرو سواری آردی شخصی اش مورد اصابت جسم تیز قرار گرفته ( وجود آثار خون در داخل خودرو ) و در ادامه مقتول پس از خروج از خودرو در فاصله ای حدودا سه متری از خودرو بر روی زمین افتاده و بر اثر خونریزی شدید فوت كرده است.
** اظهارات خانواده مقتول
كارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل سكونت مقتول اطلاع پیدا كردند كه محل جنایت تا محل سكونت مقتول تنها چند 10 متر فاصله داشته و طبق اظهارات اعضای خانواده مقتول، وی در ساعت هشت صبح امروز برای عزیمت به محل كارش از خانه خارج شده كه پس از دقایقی اعضای خانواده عبدالرضا با مراجعه همسایگان به درب منزل از وقوع جنایت و مرگ مقتول اطلاع حاصل كرده اند.
** شناسایی و دستگیری قاتل
در بررسی میدانی محل جنایت، كارآگاهان اطلاع پیدا كردند كه محل پارك خودروی مقتول در محلی بوده كه یك سوپر ماركت مجهز به دوربین های مداربسته در آنجا قرار دارد و دوربین های مغازه نیز دقیقا مشرف به محل پارك خودروی متعلق به مقتول بودند.
تصاویر دوربین های مداربسته توسط كارآگاهان اداره دهم مورد بازبینی قرار گرفت و كارآگاهان با راهنمایی اعضای خانواده مقتول موفق به شناسایی هویت قاتل شدند.
با شناسایی هویت ضارب از طریق تصاویر بدست آمده از طریق دوربین مداربسته مشخص شد كه قاتل كسی نبوده جز برادر مقتول بنام محمد ( 40 ساله ) كه اعتیاد شدیدی نیز به مصرف موادمخدر دارد و همین موضوع از سال های گذشته باعث اختلاف شدید دو برادر با یكدیگر بوده است.
** اعتراف به قتل برادر
با شناسایی برادر مقتول به عنوان قاتل و متهم پرونده ، بلافاصله محل سكونت وی در منطقه خاوران - شهرك انقلاب شناسایی، كارآگاهان به این محل مراجعه و او را در داخل خانه در حین مصرف موادمخدر دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل كردند.
متهم پس از انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتكاب جنایت اعتراف و عنوان كرد: پس از سوار شدن برادرم به ماشین ، پیش از روشن كردن خودرو و در حالی كه به علت شدت گرما وی اقدام به پایین آوردن شیشه ماشین كرده بود ، به ماشین وی نزدیك شده و با چاقویی كه آنرا در داخل كیف دستی خود پنهان كرده بودم ، ضربه ای به سمت گردنش پرتاب كردم و در حالیكه برادرم از ناحیه گردن دچار خونریزی شدید شده بود از محل متواری شدم.
متهم در تحقیقات اولیه و در خصوص انگیزه جنایت ، علت مشخصی را بیان نكرد و صرفا عنوان داشت كه اختلاف ما از حدود 20 سال پیش آغاز شد و نهایتا به اینجا ختم شد كه تصمیم به قتل برادرم گرفتم .
سرهنگ كارآگاه حمید مكرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتكاب ، موضوع به بازپرس محترم پرونده اعلام و برابر هماهنگی های لازم با مرجع قضایی مقرر شد تا متهم جهت ارائه توضیحات و صدور قرار قانونی به دادسرای امور جنایی اعزام شود.
تهرام/7243// 1625
۰ نفر