۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۷
کد خبر: 82212812
T T
۰ نفر

بازارچه خيريه به نفع بيماران ام اس در آمل برپا شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۳۷
کد خبر: 82212812
بازارچه خيريه به نفع بيماران ام اس در آمل برپا شد

ساري - ايرنا - بازارچه خيريه به نفع بيماران ' ام اس ' آمل چهارشنبه شب در محل دائمي نمايشگاههاي دانش آموزي شهرستان آمل برپا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين بازارچه خيريه توليدات و دست ساخته هاي بيماران زير پوشش انجمن ام اس و برخي از بانوان كارآفرين آمل در 20 غرفه در معرض نمايش و فروش گذاشته شده است.
انواع شيريني و ترشي ، كيك ، صنايع دستي ، انواع سفالينه ها ، كيف و كفش و پوشاك از جمله توليداتي است كه در اين غرفه ها عرضه مي شود تا منافع آن صرف بيماران ام اس شود.
مدير عامل انجمن بيماران ام اس آمل درحاشيه برپايي اين بازارچه به خبرنگار ايرنا گفت كه اين نخستين بازارچه و نمايشگاه توانمندي ها و دست ساخته هاي اعضاي اين انجمن در شهرستان است .
زهرا رجبي افزود : همه درآمد حاصل از فروش محصولات اعضاي انجمن و نيز بانوان كارآفرين در اين بازارچه پنج روزه صرف كمك به ديگر اعضاي نيازمند انجمن بيماران ام اس شهرستان خواهد شد.
وي گفت : علاوه بر 150 بيمار ام اس آمل ، 50 بيمار از شهرستان هاي محمودآباد و نور هم زير پوشش اين انجمن قرار دارند.
رجبي افزود : مشكلات مالي ، نداشتن مكان ثابت و نبود درمانگاه تخصصي تهيه دارو در آمل از مهم ترين مشكلات بيماران ام اس اين شهرستان است.
وي با بيان اينكه اين انجمن از سال 84 به همت جمعي از پزشكان شهرستان راه اندازي شد ، اما تا سال 92 فعاليت هاي گسترده اي نداشت ، گفت كه از اين سال در حد توان، تلاش شده تا انجمن به مردم و مسئولان شهرستان معرفي شود و از سال 93 انجمن از حالت ركود خود خارج و كارهاي با ارزشي را انجام داده است.
رجبي، به برخي تلاش هاي انجام شده توسط انجمن بيماران ام اس آمل در دوسال گذشته اشاره كرد و گفت : پيگيري براي گرفتن تخفيف دارويي 20 تا 50 درصد از دانشگاه علوم پزشكي مازندران و فيزيوتراپي و ماساژ درماني به صورت رايگان با هزينه انجمن از جمله اين خدمات بود.
وي برگزاري جشن گلريزان با حضور نيكوكاران آملي ، ارجاع بيماران به چشم پزشك ، دندانپزشك و متخصصان قلب به صورت رايگان و توزيع بيش از 600 ميليون ريال سبدغذايي به افراد نيازمند زيرپوشش را از ديگر فعاليت هاي انجمن درسال برشمرد.
شهرستان آمل داراي حدود 400هزار نفر جمعيت است .
7327/1654