۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82213323
T T
۰ نفر
رونمایی از رایانه سه گوش و ردیاب تناسب اندام در نمایشگاه آیفا 2016 برلین

تهران - ایرنا - رایانه سه گوش شركت اچ پی با پردازنده شركت اینتل و ردیاب تناسب اندام با قابلیت اندازه گیری حجم عضلات و چربی بدن برای اولین بار در جهان، از جمله فناوری هایی هستند كه در نمایشگاه آیفا 2016 رونمایی شدند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، نمایشگاه سالانه آیفا یكی از معتبرترین نمایشگاه های تجهیزات الكترونیكی است كه در آن بهترین گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه های شخصی، تلویزیون ها و تجهیزات پوشیدنی معرفی و رونمایی می شوند. اولین كنفرانس آیفا در سال 1924 برگزار شد و این رخداد در سال 1939 به یك نمایشگاه سالانه بدل شد.

*** رایانه سه گوش شركت اچ پی موسوم به Pavilion Wave
شركت HP یك رایانه جدید سه گوش موسوم به Pavilion Wave تولید كرده است كه ظاهری شبیه به بلندگو دارد و می توان آن را در هر نقطه ای از خانه قرار دارد. این رایانه از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می برد و به یك بلندگوی درونی 360 درجه و پرقدرت مجهز است. پردازنده این كامپیتور از سری Core-i محصول شركت اینتل است و تا 20 ترابایت حافظه داخلی دارد. همچنین امكان استفاده از كارت گرافیكی AMD و پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر 4K را نیز فراهم می كند. هنوز قیمت جهانی این رایانه اعلام نشده است اما قرار است از 23 سپتامبر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

***ردیاب تناسب اندام TomTom چربی بدن را اندازه گیری می كند
دستگاه TomTom Touch یكی از اولین ردیاب های تناسب اندام در جهان است كه قابلیت اندازه گیری حجم عضلات و چربی بدن را دارد. این دستگاه به شكل یك نوار نازك است كه یك صفحه نمایش لمسی دارد. عمر باتری آن به پنج روز می رسد و قادر است تعداد گام ها، فاصله طی شده، میزان كالری مصرف شده، میزان خواب و ضربان قلب كاربر را اندازه گیری كند. همچنین در صورت اتصال به گوشی iPhone یا گوشی های هوشمند اندرویدی قادر است پیغام هایی را برای كاربر نمایش دهد. این دستگاه قادر است حجم اجزای مختلف بدن از جمله حجم عضلات و چربی را اندازه گیری كند.
علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر