۱۲ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۴
کد خبر: 82213970
T T
۰ نفر
نابودی« عاموس 6» ضربه ای سخت بر صنعت هوائی و ارتباطات رژیم صهیونیستی

بیروت – ایرنا - رسانه های رژیم صهیونیستی اعتراف كردند كه نابودی ماهواره « عاموس 6» ضربه ای سخت بر صنایع هوائی این رژیم وارد كرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، رسانه های صهیونیستی اعلام كردند: عاموس 6 یك ماهواره بسیار پیشرفته بود كه توسط صنایع هوائی اسرائیل و با هزینه ای 200 میلیون دلاری ساخته و تولید شده بود.
براساس اعلام رسانه های صهیونیستی، قرار بود این ماهواره جایگزین ماهواره قدیمی« عاموس 2» شود و در اختیار برخی طرف ها در آفریقا ، خاورمیانه ، اروپا و بریتانیا خدمات ارتباطی قرار دهد.
رسانه های صهیونیستی با تاكید به اینكه « خسارت بزرگ مرتبط با قرارداد با شركت فیسبوك است» افزودند: قرار بود از طریق عاموس 6 به شركت فیسبوك در ازای هزینه ای یكصد میلیون دلاری خدمات اینترنتی ارائه شود.
از دیگر ماموریت های عاموس 6 ارائه خدمات ارتباطی به دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی ، خدمات تلویزیونی به كشورهای اروپائی و خدمات اینترنتی به حدود 14 كشور آفریقائی بوده است.
كارشناسان رژیم صهیونیستی گفته اند كه حدود دو تا سه سال وقت لازم است تا این رژیم بتواند ماهواره ای دیگر را برای پرتاب به فضا آماده كند.
موشك حامل ماهواره عاموس 6 كه قرار بود دیروز (پنجشنبه) از پایگاه هوائی« كیپ كارناوال» ایالت فلوریدای آمریكا پرتاب شود، منفجر شد و در اثر این انفجار ماهواره اسرائیلی هم به طور كامل نابود شد.
رسانه های صهیونیستی نوشتند، علت انفجار موشك « فالكون9» وابسته به شركت خصوصی آمریكائی« اسپایس ایكس» كه حامل چندین ماهواره از جمله عاموس 6 بود، همچنان ناشناخته است اگر چه احتمال می رود اختلال فنی علت آن باشد.
ژنرال بازنشسته « یتسحاق بن یسرائیل» رئیس آژانس فضائی اسرائیل ، نابودی عاموس 6 را « فاجعه بزرگ» خوانده و اعتراف كرده است كه تاثیری منفی بر بخش صنعت ارتباطات این رژیم می گذارد.
این فاجعه بحدی بود كه تلویزیون رژیم صهیونیستی برنامه های عادی خود را قطع و تصاویری را به طور مستقیم از حادثه انفجار در فلوریدا پخش كرد و كارشناسان و گزارشگران صهیونیست هم درباره حجم خسارت ها و پیامدهای منفی اقتصادی و امنیتی نابودی عاموس 6 سخن گفتند.
كانال ششم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت كه عاموس 6 بزرگترین و گرانترین ماهواره ساخت این رژیم بوده و ماموریت های مهم اقتصادی و امنیتی داشته است.
نابودی عاموس 6 در حالی است كه ارتباط ماهواره عاموس 5 نیز از حدود 9 ماه قبل تاكنون قطع شده است.
خاورم ** 1324