۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82217074
T T
۰ نفر

15 تعاونی برتر هرمزگان تجلیل شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82217074
15 تعاونی برتر هرمزگان تجلیل شدند

قشم- ایرنا- یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر هرمزگان با تجلیل از 15 تعاونی برتر در روستای لافت جزیره قشم به كار خود خاتمه داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر این استان، 6 تعاونی از شهرستان قشم برتر شناخته و مقرر شد شركت تعاونی صنایع دستی «صدف لب سیاه قشم» روز سه شنبه 16 شهریور در جمع 31 تعاونی برتر كشوری به عنوان تعاونی نمونه كشوری تقدیر شود.

نماینده مجلس: پشتیبانی از تعاونی ها به حل مشكلات تولید و بیكاری منجر می شود
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از تعاونی های برتر استان، گفت: حمایت و پشتیبانی از تعاونی ها منجر به حل بخش عمده ای از مشكلات تولید، بیكاری و معیشت مردم می شود.
حسین هاشمی تختی با بیان اینكه ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در دستور كار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، گفت: باید معایب و مزایای مناطق آزاد شناسایی و اهداف ایجاد این مناطق به صورت كارشناسی ارزیابی شود.
وی با بیان اینكه با هم افزایی مردم و مسئولان قشم می توان به شتاب گیری روند توسعه این منطقه كمك كرد، افزود: در مناطق آزاد كشور باید تعاونی های مرز نشینان، ته لنجی ها و بازرچه های مرزی فعال شود تا شاهد رونق و بهبود مشیعت مردم باشیم.

***بی اعتمادی مدیران، تعاونی ها را از اهداف خود دور كرده است
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: بی اعتمادی برخی مدیران، تشریفات زائد و تنگ نظری ها، تعاونی ها را از رسیدن به اهداف خود دور كرده است.
احمد مرادی اضافه كرد: برای رسیدن به اشتغال پایدار، بهبود وضعیت معیشت و حل مشكل بیكاری باید به سمت تشكیل تعاونی ها در چهار چوب قانون حركت كرد.
وی با اشاره به آمار فعالیت 307 تعاونی در هرمزگان، گفت: این آمار با در نظر گرفتن ظرفیت های عظیم جغرافیایی همچون دریا و شرایط اقلیمی خاص، قابل قبول نیست و باید افزایش یابد.
مرادی گفت: ظرفیتی همچون دریا در تجارت و صیادی نقش مهمی ایفا می كند و باید بسترهای فعالیت تعاونی ها در این دو حوزه ارتقاء یابد.
به گزارش ایرنا، 15 تعاونی از مجموعه 307 تعاونی فعال هرمزگان، به عنوان تعاونی برتر شناسایی و تجلیل شدند و قرار است شركت تعاونی صنایع دستی «صدف لب سیاه قشم» روز شانزدهم شهریور امسال به عنوان یكی از 31 تعاونی نمونه كشوری معرفی شود.
7276/2090/