۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82218923
T T
۰ نفر

تروریست ها درحلب،خود را400 دلار فروختند!

۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82218923
تروریست ها درحلب،خود را400 دلار فروختند!

دمشق - ایرنا - بسیاری از اعضای گروه های تروریستی برای جنگیدن در كنار ارتش تركیه و دریافت 400 دلار، جنوب حلب را رها كردند.

به گزارش ایرنا، مدت زیادی از خوشحالی تروریست ها برای شكستن محاصره محله های شرقی حلب نگذشته بود كه بار دیگر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت این محله ها را محاصره كردند.
تهدیدهای عبدالله المحیسنی تروریست سعودی به استفاده از هزاران تروریست انتحاری نیز نتوانست از موفقیت ارتش سوریه و مقاومت جلوگیری كند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از محاصره تروریست ها در محله های شرقی حلب، پا را فراتر گذاشته و با پیشروی از جنوب حلب در جهت غرب و آزادسازی روستای المشرفه به سوی مناطق دورتری مانند خان طومان در حركتند.
همان طور كه درباره اصرار تروریست ها به شكستن محاصره حلب اما و اگرهایی وجود داشت، درباره شكست آن ها و محاصره دوباره حلب نیز زمزمه هایی وجود دارد.
هنگامی كه تروریست ها در اواسط مردادماه تصمیم گرفتند محاصره محله های شرقی حلب را بشكنند، برخی از رسانه ها از درخواست و اصرار برخی از طرف های خارجی برای این كار پرده برداشتند.
برخی از رسانه ها این موضوع را به وجود شماری از افسران بیگانه در میان تروریست های محاصره شده و ضرورت نجات آن ها از سوی تروریست ها اشاره كردند و برخی دیگر مذاكرات رئیسان جمهوری تركیه و روسیه و نیاز تركیه به دستاوردی در اصلی ترین میدان خودكشی تروریست ها می دانستند.
هر چند محاصره حلب با تلفات هزار و 300 نفری تروریست ها شكسته شد ولی این خوشحالی چندان طولانی نبود.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز یكشنبه در عملیاتی برق آسا توانست بار دیگر تروریست ها را در شرق شهر حلب محاصره كند، ولی این شكست تروریست ها با اما و اگرهایی در میان رسانه ها همراه شد.
پایگاه خبری المحاور به نقل از منابع خود در این باره نوشت: یكی از دلایل شكست تروریست ها و محاصره شدن محله های شرقی حلب توسط ارتش سوریه و مقاومت، روانه شدن تروریست ها به سوی مرزهای تركیه بود.
وی افزود: تركیه برای هر تروریستی كه در كنار ارتش این كشور بجنگد 400 دلار در نظر گرفته بود و این بار نیز توانست تروریست ها را به آنجا كه خود می خواهد، بكشاند.
این منبع آگاه كه خواست نامش فاش نشود، اضافه كرد: بیشتر تروریست های عضو جیش الفتح و حركت نورالدین زنكی، جبهه را رها كرده و برای دریافت 400 دلار از تركیه به نیروهای ارتش این كشور در شمال سوریه پیوستند.
وی بیان كرد: با این شكست اختلاف های شدید میان تروریست ها درگرفت و بسیاری از آن ها، ائتلاف تروریستی جیش الفتح را به دلیل موافقت نكردن با حضور ارتش آزاد در نبرد به خیانت متهم كردند.
تروریست های حاضر در محله شرقی حلب ابتدا از مسیر جاده كاستیلو در شمال شرق این شهر به بیرون از شهر و به سوی ادلب و مرزهای تركیه رفت و آمد می كردند، ولی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت آن را در روز 27 تیرماه قطع كردند.
25 گروه تروریستی 17 مردادماه در عملیاتی 6 مرحله ای با نام 'حماسه بزرگ حلب' و با تلفات فراوان توانستند با اشغال برخی مناطق در جنوب حلب، محاصره تروریست های موجود در محله های شرقی این شهر را بشكنند ولی با آتشباری شدید ارتش سوریه و مقاومت موفق نشدند از مسیر باز شده استفاده كنند.
ارتش سوریه روز یكشنبه موفق شد بر منطقه دانشكده های نظامی جنوب حلب مسلط شود.
این اقدام ارتش سوریه باعث بسته شدن مسیر ورود و خروج تروریست ها و تداركات آن ها به محله های شرقی این شهر شد.
خاورم**6116**1144