۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۳۱
کد خبر: 82219114
T T
۰ نفر
گيلان در زمينه صادرات صنايع دستي الگو است

انزلي - ايرنا - معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، گيلان را به عنوان الگويي براي ساير استان ها در زمينه صادرات صنايع دستي دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا بهمن نامورمطلق غروب دوشنبه در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه سراسري صنايع دستي و گردشگري به ميزباني گيلان در منطقه آزاد انزلي، با تاكيد براينكه گيلان نيازمند چنين رخداد ملي بود، اظهار كرد: در استان هايي كه به لحاظ ميزان و كيفيت صنايع دستي و حجم فعاليت هاي گردشگري نسبت به گيلان سطح پايين تري داشتند، سال ها قبل، چنين نمايشگاهي برگزاري شده بود.
وي با اشاره به برخورداري گيلان از مواهب طبيعي و منابع زيرزميني و همچنين فرهنگ بالاي مردم اين استان افزود: مردم با فرهنگ، اصيل، مومن و خلاق اين سرزمين از سرمايه هاي استان گيلان است.
نامورمطلق بر لزوم افزايش نقش آفريني گيلاني ها درحوزه هاي گوناگون فرهنگي و گردشگري تاكيد و تصريح كرد: حمايت از هنرمندان صنايع دستي، توسعه فضاي كسب و كار درقالب برپايي نمايشگاه ها و صادرات محصولات به كشورهاي مختلف در راستاي عمل به اقتصاد مقاومتي بوده و گيلان نيز به عنوان يكي از پايگاه هاي اصلي صنايع دستي كشور، بايد در اين حوزه پيشرو باشد.
وي ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در يونسكو را موفقيتي بزرگ دانست و بيان كرد: انتظار مي رود با پتاسيل هاي موجود در استان و زيرساخت هاي فرهنگي و گردشگري منطقه آزاد انزلي، استان گيلان به عنوان قطب گردشگري در كشور و منطقه تبديل شود.
نامور مطلق با تاكيد بر افزايش كيفيت توليدات صنايع دستي در راستاي رقابت با محصولات خارجي و وارداتي در گيلان گفت: با توجه به سرمايه هاي موجود در اين استان و پيشينه آن در حوزه صنايع دستي، گيلان مي تواند به عنوان الگويي براي ساير استان ها در زمينه صادرات محصولات توليدي براي عرضه در كشورهاي منطقه باشد.
وي با تاكيد بر ضرورت تلاش براي فراهم سازي شرايط شكوفايي گيلان در زمينه صنايع دستي و گردشگري خاطرنشان كرد: ايجاد پرديس گردشگري در منطقه آزاد انزلي علاوه براحياي صنايع دستي گيلان، موجب حفظ هويت منطقه مي شود.
نمايشگاه سراسري صنايع دستي و گردشگري در قالب 150 غرفه و با حضور هنرمندان 31استان كشور در محل دائمي نمايشگاه و همايش هاي بين المللي سازمان منطقه آزاد انزلي دائر شده و محصولات صنايع دستي كشور در 85 غرفه به معرض ديد عموم درآمده است.
همچنين 45 غرفه اين نمايشگاه به صنايع دستي استان گيلان اختصاص داشته و در 20 غرفه اين نمايشگاه، فعالان صنعت گردشگري كشور فعاليت هاي مربوط به اين حوزه را به نمايش گذاشته اند كه علاقه مندان مي توانند تا 19 شهريورماه جاري، همه روزه از ساعت 16 تا 22 از اين نمايشگاه بازديد كنند.
2007/6030/7471*شبس*1613
۰ نفر