۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۱۷
کد خبر: 82219347
T T
۰ نفر
مدیركل دفتر الگوسازی بنیاد نخبگان: راهبرد جدید بنیاد تاكید بر الگوسازی است

بجنورد - ایرنا - مدیركل دفتر الگوسازی و تكریم بنیاد نخبگان با بیان اینكه تاكنون نتوانستیم مشاهیرمان را درست به جامعه بشری معرفی كنیم، اظهار كرد: معرفی مشاهیر گذشته باعث گسترس دامنه نخبگی و الگوسازی در كشور می شود.

به گزارش ایرنا، محسن شاهرضایی دوشنبه شب در آیین تكریم و الگوسازی از سرآمدان حوزه سلامت گفت: درست معرفی نكردن مشاهیر كشورمان موجب شده كه امروز در غرب از محمد بن رازی به عنوان جالینوس عرب یاد شود.
وی افزود: جامعه پزشكان نزد مردم ارزش والایی دارند و بیان مسائل فرهنگی، عرفانی و اندیشه ای تاثیر مثبتی در ترسیم راه درست جوانان دارد بنابراین این جامعه تاثیرگذار بایستی علاوه بر الگوسازی به فرهنگ سازی هم اهمیت دهد.
وی خاطرنشان كرد: تكریم از دانشمندان و سرآمدان باعث خودباوری در بین جوانان می شود و باید این تكریم و الگوسازی در بین جوانان ادامه دار باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی هم در این آئین گفت: نخبگان در تمامی حوزه ها پرچمدار توسعه در كشور هستند.
ابراهیم گلمكانی اظهار كرد: واقعیت این است كه جامعه پزشكی تازه با اصول نخبگی آشنا شده و حركت پویای نخبگان در دولت یازدهم كاملا مشهود است.
وی افزود: منبع اصلی توسعه در كشور نیروی خلاق و مستعد است كه می تواند در تمامی زمینه ها ،كشور را به بالندگی برساند و لازمه این شكوفایی هم ارج نهادن به ارزشهای نیروی های مستعد است.
گلمكانی از آموزش صحیح به عنوان مبدل تولید علم نام برد و اظهار كرد: متاسفانه در كشور ما آموزش به صورت سنتی انجام می شود و اگر بتوانیم آموزش های مدرن را رواج دهیم می توانیم به تولیدات علمی زیادی دست پیدا كنیم.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: تاكید بر توانمند سازی نخبگان از رویكردهای جدید این نهاد می باشد و تنها به حمایت های مالی اكتفا نمی كنیم بلكه حمایت های همه جانبه از نخبگان را از وظایف اصلی خود می دانیم.
محمد باقر مقدسی اظهار كرد: بنیاد تنها به برگزاری جشنواره ها اكتفا نمی كند و سعی می كنیم از نخبگان تا رسیدن به بهره وری كامل حمایت كنیم و تا جایی كه لازم باشد دامنه نخبگی را افزایش دهیم.
وی عنوان كرد: سرآمدان حوزه سلامت استان توسط شورای علمی در پنج حوزه مدیریت ،بهداشت، درمان ،پژوهش و اجتماعی شناسایی شدند و معیار این انتخاب هم سابقه كار و میزان كمك به امور خیره می باشد.
مقدسی در ادامه یادآور شد: ممكن است كسانی هم باشند كه جز سرآمدان حوزه سلامت در استان باشند ولی محدودیت باعث شد تا تنها پنج نفر را انتخاب كنیم و در آینده هم از رتبه های برتر كنكور سراسری و سرآمدان حوزه های هنری هم تجلیل می شود.
در این مراسم از ابراهیم گلمكانی در حوزه مدیریت، امان الله شادلو در حوزه بهداشت، محمد رضا امیری در حوزه درمان، محمدحسین انصاری مود در حوزه اجتماعی و سید جواد پورنقی در حوزه پژوهش به عنوان سرآمدان جامعه پزشكی استان تجلیل شد.
6003/ 6042