درلبنان صورت گرفت/ رونمائي از سرود منا و گشايش نمايشگاه پائيز سفيد

بيروت – ايرنا – با برگزاري مراسمي در بيروت پايتخت لبنان به مناسبت يكمين سالگرد فاجعه دردناك منا و براي گراميداشت جان باختگان اين فاجعه، از نمايشگاه عكس « پائيز سفيد » و سرود « دوران گذشته» رونمائي شد.

به گزارش ايرنا ، اين مراسم دوشنبه شب در هتل الساحه بيروت برگزار شد و شركت كنندگان از پيام حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص حج تمتع امسال استقبال كردند.
اين مراسم با همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان و با مشاركت موسسه خبري « صدي الولايه» برگزار شد.
سرود دوران گذشته ويژه جان باختگان فاجعه دردناك منا را براي نخستين بار گروه سرود « الرضوان» اجرا كرد.
نمايشگاه عكس پائيز سفيد شامل مجموعه آثار « كمال الدين شاهرخ» عكاس ايراني از فاجعه دردناك منا است.
همزمان با اين نمايشگاه از كتاب مجموعه آثار شاهرخ ويژه منا تحت عنوان پائيز صبح كه به سه زبان فارسي ، انگليسي و عربي منتشر شده است، رونمائي شد.
« محمد مهدي شريعتمدار» رايزن فرهنگي ايران در لبنان در اين مراسم گفت: ما فرزندان دلير و پيروان ولايت، پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي را راهشگاي مسلمانان براي مديريت مناسك حج و حرمين شريفين مي دانيم.
وي با اشاره به بيانيه بسيار مهم حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت كه ايشان در اين بيانيه جنايت فجيعي را كه در منا رخ داد، تشريح و توصيف دقيق حقوقي از آن ارائه و به ويژه بر تشكيل كميته حقيقت ياب براي روشن شدن ابعاد اين جنايت تاكيد كردند اما مجرمان حاضر به پذيرش آن نشده اند.
شريعتمدار افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين بيانيه با اشاره به وظايف جهان اسلام براي اداره امور حج و حرمين شريفين ، مسلمانان را دعوت كرده اند كه در اين عرصه بسيار مهم و وحدت بخش،فكري اساسي كنند و مسئوليت پذير باشند.
رايزن فرهنگي ايران در لبنان همچنين از پايگاه خبري « صدي الولايه» براي مشاركت در برگزاري اين مراسم باشكوه قدرداني كرد.
در اين مراسم « علي المقداد» عضو فراكسيون حزب الله ( وفاداري به مقاومت)درپارلمان لبنان هم با استقبال از پيام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت حج، تاكيد كرد كه سعودي ها بايد پاسخگوي جنايت فجيعي باشند كه بارها و به ويژه در سرزمين منا مرتكب شده و تعداد زيادي از حجاج بيت الله الحرام در آن جان باختند.
خاورم ** 1324