۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 82220412
T T
۰ نفر

صنايع دستي آستارا كانون توجه گردشگران

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 82220412
صنايع دستي آستارا كانون توجه گردشگران

آستارا - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا گفت: از ابتداي فصل تابستان تا پانزدهم شهريورماه سال جاري 20 هزار و 500 گردشگر از نمايشگاه هاي صنايع دستي اين شهرستان بازديد كرده اند.

پردل اميري نژاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: نمايشگاه هاي صنايع دستي آستارا در معرفي هويت فرهنگي و توانمندي هاي هنرمندان اين شهرستان نقش اساسي ايفا مي كنند.
وي اظهار كرد: اين نمايشگاه ها با همكاري شركت هاي فعال در حوزه صنايع دستي و اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا در مقابل هتل اسپيناس و ورودي هاي شهر در ميدان شهداي گمنام و سه راهي عنبران داير و هر روز از ساعت هشت تا 20 براي بازديد مسافران، گردشگران و شهروندان آماده است.
وي بيان كرد: علاوه بر نمايشگاه هاي يادشده به لحاظ حضور چشم گير گردشگران در ساحل دريا، سه غرفه از محصولات صنايع دستي در نزديكي محدوده طرح هاي سالمسازي دريا در نوار ساحلي اين شهرستان داير شده است.
وي ادامه داد: حدود دو هزار اثر هنري از جمله حصير، گليم، جاجيم، ظروف سفالي، تنور سنتي، كيف هاي دستي و مسافرتي، خورجين، تابلو فرش هاي سنتي با طرح هاي مختلف، لباس هاي محلي مردان و زنان آستارا، معرق كاري بر كاشي و نازك كاري بر روي چوب در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
اميري نژاد گفت: هدف از برگزاري نمايشگاه هاي صنايع دستي معرفي توانمندي هاي صنايع دستي و فرهنگ اصيل آستارا به مسافران و گردشگران است و اين شهرستان همواره در حفظ و انتقال فرهنگ و هنر خود با محصولات سنتي و توليدات بومي پيشقدم بوده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا اضافه كرد: مراكز اطلاع رساني مناطق گردشگري آستارا نيز به منظور معرفي جاذبه هاي طبيعي و گردشگري اين شهرستان و استان گيلان فعال است.
اميري نژاد اظهار كرد: موزه تخصصي فرهنگ و آموزش مدرسه حكيم نظامي آستارا در خيابان حكيم نظامي اين شهر با همكاري اداره آموزش و پرورش تا پايان فصل تابستان در دو شيفت صبح و عصر براي بازديد علاقمندان باز است و با استقبال چشم گير گردشگران مواجه شده است.
وي بيان كرد: دهكده گردشگري حيران با امكاناتي نظير تله كابين، سورتمه و پيست كارتينگ (ماشين سواري) مورد استقبال گردشگران تابستاني قرار مي گيرد و براي آشنا كردن مسافران با سوغات وغذاي محلي آستارا، انواع غذاهاي محلي در غذاخوري هاي شهري و بين راهي اين شهرستان عرضه مي شود.
وجود يك هزار و 200 واحد تجاري در بازارچه ساحلي آستارا، ساحل هاي زيبا، طبيعت بكر و قرار گرفتن در مسير تردد شمالغرب كشور از علت هاي توجه و سفر بسياري از مسافران و گردشگران به شهرستان آستاراست.
اين شهرستان مرزي با 86 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و در حوزه صنايع دستي آن بيش از يكهزارهنرمند فعاليت مي كنند.
7105 / 7124/6070