۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵
کد خبر: 82220428
T T
۰ نفر
نمایشگاه نظامی روسیه به امید فروش بیشتر تسلیحات آغاز شد

مسكو - ایرنا - نمایشگاه نظامی مسكو با هدف اصلی ارائه سالانه جنگ افزارهای ساخت روسیه برای افزایش سهم بیشتر این كشور در بازار جهانی تسلیحات امروز (سه شنبه) نزدیك مسكو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، روسیه كه سال 2015 با فروش بیش از 10 میلیار دلار جنگ افزار پس از آمریكا با فراتر از 30 میلیارد دلار صادرات تسلیحات در جایگاه دوم جهان قرار گرفت، در صدد است این فاصله را در سال جاری و سال های آینده هر چه بیشتر كاهش دهد.
در نمایشگاه شش روزه نظامی 2016 مسكو ، افزون بر حضور گسترده صنایع تسلیحاتی و تجهیزات جانبی رزمی شركت های روسی، كشورهای مختلفی نیز بخشی از توانمندی های خود را در این عرصه ارائه كرده اند.
در جریان برگزاری این نمایشگاه، آخرین دستاوردهای پیشرفته جنگ افزاری و تجهیزات رزمی از انفرادی تا نیمه سنگین و سنگین زمینی، هوایی و دریایی مانند انواع هواپیماهای نظامی، تانك و نفربرهای زرهی ساخت روسیه به نمایش در آمده است.
از سوی دیگر، هیات هایی از كشورهای جهان و همچنین شركت های فعال در عرصه تسلیحاتی، مذاكرات گسترده ای را در بخش های اصلی و حاشیه ای این نمایشگاه در منطقه پاتریوت و نیز میدان رزمی آلابینو و فرودگاه كوبینكا انجام می دهند.
هیات جمهوری اسلامی ایران از وزارت دفاع و بخش های مرتبط نیز از نمایشگاه نظامی 2016 مسكو دیدن می كند.
در سال جاری هم مانند نمایشگاه نظامی ماكس 2015 مسكو، هیات جمهوری اسلامی ایران مذاكرات و رایزنی های گسترده ای را در زمینه كارشناسی های دفاعی و فناوری انجام خواهد داد.
براساس اطلاعات اعلام شده، حدود 1000 شركت بیش از 9000 جنگ افزار به نمایش در آمده و همچنین هیات هایی از 107كشور حضور خواهند یافت كه تقریبا شامل تمامی مناطق جهان می شود.
متحدین روسیه در سازمان امنیت جمعی، همكاری‌های شانگهای و بریكس، آسیا و اقیانوسیه، قاره آمریكا، خاور نزدیك، غرب و شرق اروپا و آفریقا در این نمایشگاه یا نشست های جانبی و همایش های تخصصی آن شركت می كنند.
اروپام 1516