۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۱
کد خبر: 82222290
T T
۰ نفر
بخشي از جاده فريمان – تربت جام  به بهره برداري رسيد

مشهد - ايرنا - 21 كيلومتر از محور ترانزيتي جديد فريمان – تربت جام عصر چهارشنبه با حضور وزير راه و شهرسازي، استاندار خراسان رضوي و جمعي از مسئولان كشوري و استاني به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا؛ عباس آخوندي در حاشيه افتتاح اين محور در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه پروژه هاي عمراني شهرستان فريمان كه مربوط به وزارتخانه راه و شهرسازي است، در دولت يازدهم اتفاقات مطلوبي رخ داده است.
وي بيان كرد: با افتتاح 21 كيلومتر راه جديد آسفالته، اين بخش از مسير دوبانده شده كه مي تواند در تسهيل تردد و توسعه اين شهرستان موثر باشد.
وزير راه و شهرسازي افزود: ساخت پنج كيلومتر به سمت ورودي فريمان باقي مانده كه از مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي خواسته شده تا عمليات اين بخش را انجام دهد.
آخوندي گفت: از سمت مشهد به فريمان نيز به جز 10 كيلومتر باقيمانده به سمت فريمان، باقي جاده به صورت دوبانده درآمده تا تردد خودروها در اين مسير ترانزيتي تسهيل شود.
آخوندي اظهار كرد: با توجه به نزديكي فريمان به مشهد و از آنجا كه محور ريلي تا شهر سنگ بست پيش رفته، قرار است از سنگ بست به فريمان ريل گذاري شود كه عمليات اين بخش در حال انجام است و بزودي شتاب خواهد گرفت.
وي گفت: با راه اندازي راه آهن سنگ بست – فريمان، قطار حومه اي در نزديكي مشهد راه اندازي مي شود و به تردد بين دو شهر فريمان و مشهد سرعت مي بخشد.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به ديگر پروژه عمراني اين وزارتخانه در فريمان گفت: يك بيمارستان بزرگ در اين شهرستان ساخته شده كه توسط وزارت بهداشت در حال تجهيز است و بزودي به بهره برداري مي رسد.
مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي نيز گفت: امروز 6 كيلومتر از قطعه سوم و 15 كيلومتر از قطعه چهارم محور تربت جام – فريمان كه بخشي از طرح ملي راه ترانزيتي مشهد- فريمان- تربت جام- دوغارون است، به بهره برداري رسيد.
محمدرضا اخوان عبداللهيان افزود: براي ساخت 21 كيلومتر راه مزبور 200 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي و استاني هزينه شده است.
وي بيان كرد: محور مشهد- فريمان- تربت جام- دوغارون به طول 235 كيلومتر يكي از مهمترين محورهاي شرياني و ترانزيتي شرق كشور است كه ساخت قطعه چهارم آن از سال 89 آغاز شده بود.
وي افزود: طول قطعه چهارم اين مسير به طول 15 كيلومتر با عرض تمام شده 11متر است كه براي ساخت آن 160 ميليارد ريال هزينه شده و اعتبار مورد نياز براي اتمام ساخت آن نيز 38 ميليارد و 833 ميليون ريال است.
شبد/6121/5132/7489/ 3404
۰ نفر