۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82223057
T T
۰ نفر

هند كشتی جنگی رادار گریز از روسیه می خرد

۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82223057
هند كشتی جنگی رادار گریز از روسیه می خرد

دهلی نو-ایرنا- وزارت دفاع هند اعلام كرد این كشور در حال گفت وگو با روسیه برای خرید چهار فروند كشتی رادار گریز به ارزش چهار میلیارد دلار از روسیه است .

به گزارش ایرنا،به گفته منابع دفاعی هند ،روسیه پیشنهاد فروش این چهار كشتی جنگی چند منظوره به همراه سیستم های شناسایی ،حركتی و جنگی با قابلیت پرتاب
موشك های مافوق صوت كروز برهموس را به هند ارائه كرده است.
یك منبع آگاه در وزارت دفاع هند گفت:2 كشتی جنگی رادار گریز به طور مستقیم از روسیه خریداری می شود و 2 كشتی دیگر قرار است در هند ساخته شود.
وزارت دفاع هند هم اكنون در حال بررسی پیشنهاد روسیه ،پیش از تصمیم گیری در خصوص قیمت امضای توافق بین دولتی است .
هند درسال 2004 سه كشتی جنگی رادار گریز را از روسیه خرید و هم اكنون شش فروند ازاین نوع كشتی ها را در اختیار دارد.
هند پس از آن در سال 2006 ، سه فروند كشتی دیگر را به قیمت 1.15 میلیارد دلار از روسیه خریداری كرد.
به گفته كارشناسان دفاعی ،ساخت موتور كشتی های جنگی رادار گریز در اوكراین و تیرگی روابط این كشور با روسیه یكی از مشكلات ساخت كشتی های جنگی رادار گریز است .
یك منبع دولتی هند گفت: اوكراین به دلیل بحران در روابط با روسیه، با فروش موتور های توربینی گازی به روسیه مخالفت كرده است اما دهلی نو می تواند به طور مستقیم این موتور ها را از اوكراین خریداری كند.
هند همچنین ساخت كشتی های جنگی رادر گریز بومی را آغاز و تاكنون این كشور 3 كشتی جنگی رادر گریز كلاس 'شیوالیك' را به خدمت نیروی دریایی خود درآورده است.
این كشور همچنین توافقنامه برای ساخت هفت كشتی جنگی رادار گریز دیگر به ارزش 50 هزار كرور روپیه را امضا كرده است .
نیروی دریایی هند هم اكنون دارای 130 كشتی جنگی ، 235 فروند هواپیما و بالگرد است.
هند قصد دارد تا پایان سال 2027 تعداد ناوگان دریایی خود را به 212 كشتی برای تامین منافع این كشور از خلیج فارس تا تنگه مالاكا افزایش دهد.
شانزدهمین كارگروه همكاری نظامی هند و روسیه به مدت 2 روز در دهلی نو درحال برگزاری است .
منابع وابسته به وزارت دفاع هند اعلام كردند كه مذاكرات با روسیه برای پروژه های بزرگ دفاعی مانند تولید مشترك نسل پنجم جنگنده پیشرفته و بالگرد های سبك كاموو كا- 226 تی در مسیر تعیین شده خود به پیش می رود.
به گفته مقامات دفاعی هند ،خرید پنج سیستم دفاع موشكی اس 400 به ارزش 390 میلیارد روپیه (5 میلیارد و 875 میلیون دلار) و اجاره دومین زیر دریایی هسته ای به ارزش یك میلیارد دلار در آینده نزدیك امضا می شود.
*آساق*267*1600