۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 82227026
T T
۰ نفر

روز ملي سينما در مهاباد گرامي داشته شد

۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶
کد خبر: 82227026
روز ملي سينما در مهاباد گرامي داشته شد

مهاباد- ايرنا- روز ملي سينما و بيست و نهمين سالگرد تاسيس انجمن سينماي جوانان مهاباد روز يكشنبه در سالن آمفي تئاتر مجتمع فرهنگي و هنري اين شهر گرامي داشته شد.

به گزارش ايرنا، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهاباد در اين آئين گفت: امروزه نقش آفريني سينما در جوامع قابل انكار نيست چون موجب رونق اقتصادي در جامعه جهاني شده است.
قادر مرادي بيان كرد: نقش و رسالت ما كمك به اصحاب فرهنگ مهاباد است و بر اين اساس آمادگي خود را در زمينه حمايت از بخش خصوصي براي راه اندازي و ساخت سينما اعلام مي كنيم .
رئيس انجمن سينماي جوانان مهاباد نيز در اين آئين با اشاره به اينكه حمايت دستگاه هاي دولتي با هدف راه اندازي سينما مي تواند كمك فراواني به قشر سينماگر اين شهرستان بكند، گفت: جوانان با اين هنر سرگرم مي شوند.
رحيم بايزيدي افزود: سينما يك نياز فرهنگي است و يكي از آثار جامعه شهري داشتن سينما است، بر اين اساس انجمن سينماي جوانان مهاباد همه ساله با جذب هنرجو راه را براي علاقمندان به اين رشته مهيا كرده است كه امروز شاهد فارغ التحصيلي علاقمندان با حضور اولياي آنها هستيم.
ابراهيم سعيدي فيلمساز سينما هم در اين آئين گفت: سينما يك هنر زنده است و اين زنده بودن است كه سينما را داراي اهميت كرده است.
همچنين در پايان اين آيين با اهداي لوح از فارغ التحصيلان تجليل شد.
انجمن سينماي جوانان مهاباد 29 سال است كه در جنوب استان آذربايجان غربي فعاليت مي كند و يكي از دفاتر 60 گانه فعال در زمينه آموزش فيلمسازي در كشور است.
7509/3093/2093