۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82227517
T T
۰ نفر
آماده باش 91 اكيپ دامپزشكي آذربايجان غربي براي ذبح شرعي دام در عيد قربان

اروميه - ايرنا - مديركل دامپزشكي آذربايجان غربي گفت: 91 اكيپ نظارت و بازرسي شرعي و بهداشتي دامپزشكي در سطح استان آماده پذيرش دام هاي نذري و قرباني(گاو، گوسفند و بز ) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعايت اصول فني، بهداشتي و شرعي در روز عيد قربان هستند.

كاميار داهيم روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: همزمان با عيد قربان و با توجه به انجام سنت حسنه قرباني در اين روز، نظارت بهداشتي و شرعي بر كشتار دام در تمامي شهرستان هاي استان توسط 29 اكيپ ثابت و 62 اكيپ سيار انجام مي شود.
وي گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف كنندگان گوشت قرباني و تامين بهداشت عمومي، اين نظارت ها با به كارگيري بيش از 109 نفر نيروي فني اعم از دامپزشك، بازرس گوشت و 35 ناظر ذبح شرعي صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه در روز عيد قربان عده اي از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به كشتار و فروش دام هاي مشكوك در ميادين و چهار راه هاي بزرگ شهر تحت پوشش دام قرباني و نذري مي كنند، توصيه مي شود مردم دام هاي قرباني خود را در كشتارگاه دامي شهرستان و يا در محل هاي تعيين شده از طرف شهرداري ها و مشاوره با ماموران دامپزشكي ذبح كنند.
مديركل دامپزشكي آذربايجان غربي گفت: كشتار دام ها در كشتارگاه هاي تحت نظارت دامپزشكي نيز رايگان بوده و در رعايت بهداشت محيط و سلامت فردي مهم است.
داهيم افزود: ستاد اجرايي نظارت بر ذبح دام هاي قرباني مستقر در اداره كل دامپزشكي آذربايجان غربي با شماره تماس 2774699 0443 تا يك بعد از ظهر امروز، آماده ارائه هرگونه راهنمايي و پاسخگويي به سوالات شهروندان هستند.
7125/2093