۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82228364
T T
۰ نفر
تدوين برنامه ملي صيانت و حمايت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي

تهران - ايرنا - معاون محتوا مركز ملي فضاي مجازي كشور از تدوين برنامه ملي صيانت و حمايت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي خبر داد.

مركز ملي فضاي مجازي كشور اولين جلسه كارگروه صيانت و حمايت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي را با حضور صاحب نظران و فعالان اين حوزه تشكيل و راهكارهاي حفاظت از كودكان در مقابل آسيب هاي اجتماعي فضاي مجازي را مورد بررسي قرار داد.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا از مركز ملي فضاي مجازي كشور، امير خوراكيان با تاكيد بر اهميت فضاي مجازي و تاثيرات بسياري كه در زندگي كودكان و نوجوانان ايراني دارند، گفت: تدوين سند و برنامه ملي صيانت از كودكان و همچنين ايفاي نقش قرارگاهي مركز ملي فضاي مجازي در زمينه تامين زيرساخت هاي فني و محتوايي دو رويكرد اصلي اين مركز در زمينه حمايت و صيانت از كودكان و نوجوانان است.
وي با اشاره به اين كه نگاه حاكم در كشور بر موضوع صيانت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي نگاهي واحد و مشترك است، افزود: بايد نهادي مختلف كشور در زمينه صيانت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي همكاري همه جانبه و بيشتري داشته باشند.
معاون محتوا مركز ملي فضاي مجازي كشور از تمام دستگاه هاي مربوطه خواست تا نظرات تفصيلي خود را پيرامون پيش نويس سند راهبري صيانت از كودكان ونوجوانان در فضاي مجازي به اين مركز ارايه كنند.
همچنين در ادامه اين جلسه دبير كارگروه به ارايه گزارشي از روند بررسي و ارزيابي حوزه معاونت محتوا در خصوص تعاريف، اقدام و فعاليت هاي كشورهاي مختلف جهان و بيان آمارهاي جهاني مرتبط پرداخت و ابعاد مساله و اهميت آن را در كشور و سياست ها و اقدامات پيشنهادي را در زمينه موضوع حفاظت و صيانت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي مطرح كرد.
اين جلسه با حضور نمايندگاني از صدا و سيماي، وزارت آموزش و پرورش، انجمن اسلامي دانش آموزان، انجمن اوليا و مربيان، موسسه تبيان، گروه شكوفه هاي آسماني، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سيم كارت كودك درسا، موسسه پويا فيلم سوره و صاحب نظران و فعالان اين حوزه برگزار شده و ديدگاه هاي آنها نسبت به موضوع و سياستها واقدامات دستگاه هاي مرتبط اعلام شد كه در پايان پيشنهاد تاسيس اتاق فكر براي حوزه كودك و نوجوانان و نيز تشكيل پورتال كودك و نوجوان در كانون پرورش فكري مطرح شد.
علمي (1) ** 1201 **1440
۰ نفر