۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82229059
T T
۰ نفر
اوپك: میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران از مرز ٤٢ دلار گذشت

تهران- ایرنا- تازه ترین گزارش ماهانه دبیرخانه اوپك نشان می‌دهد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت (مرداد-شهریور) ٢٠١٦ با 0.58سنت افزایش نسبت به ماه ژوئیه (تیر- مرداد) به ٤٢ دلار و ١٧ سنت برای هر بشكه رسید.

به گزارش وزارت نفت، سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) در گزارش ماه سپتامبر (شهریور-مهر) اعلام كرد قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه (تیر-مرداد)، ٤١ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشكه و میانگین قیمت آن در سال ٢٠١٥ میلادی ٥٣ دلار و ٢٩ سنت برای هر بشكه بود.
میانگین قیمت سبد نفتی اوپك در ماه اوت با 0.42سنت افزایش نسبت به رقم ٤٢ دلار و ٦٨ سنتی ماه ژوئیه، به ٤٣ دلار و ١٠ سنت برای هر بشكه رسید.
بر پایه تازه ترین برآورد ماهانه اوپك، میانگین نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ماه اوت با 0.58 سنت رشد در مقایسه با ماه ژوئیه، به ٤٥ دلار و ٨٥ سنت برای هر بشكه افزایش یافت.
تازه ترین ارزیابی دبیرخانه اوپك نشان می دهد كه میانگین نفت خام شاخص دوبی نیز در این مدت ٤٣ دلار و ٥٨ سنت برای هر بشكه بوده است كه این رقم نسبت به ماه ژوئیه ٠,٩٤ سنت رشد نشان می دهد.
بر اساس تازه ترین برآورد ماهانه اوپك به نقل از منابع دست دوم، تولید نفت خام ١٤ عضو اوپك در ماه اوت امسال به ٣٣ میلیون و ٢٣٧ هزار بشكه در روز رسید كه این مقدار در مقایسه با ماه ژوئیه، ٢٣ هزار و ١٠٠ بشكه كمتر است.
بر پایه آمارهای رسیده به اوپك، تولید نفت خام ایران در این مقطع با ٢٢ هزار و ٣٠٠ بشكه رشد نسبت به ماه ژوئیه، به سه میلیون و ٦٥٣ هزار بشكه افزایش یافت، در حالی كه گزارش مستقیم وزارت نفت ایران به دبیرخانه اوپك از افزایش روزانه ١٠ هزار بشكه‌ای تولید نفت خام این كشور در ماه اوت و رسیدن آن به مجموع روزانه سه میلیون و ٦٣٠ هزار بشكه حكایت می كند.
اقتصام**2022**1961
۰ نفر