۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82230241
T T
۰ نفر

كمك 49 ميليارد ريالي خيرين سبزواري براي ساخت مدرسه

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82230241
كمك 49 ميليارد ريالي خيرين سبزواري براي ساخت مدرسه

سبزوار-ايرنا- معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: خيران مدرسه ساز از ابتداي سال 92 تاكنون 49 ميليارد ريال براي احداث آموزشگاه و تامين تجهيزات مدارس به اين مديريت كمك كرده اند.

به گزارش ايرنا، مرتضي بينش روز چهارشنبه در بازديد از دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در سبزوار افزود: در اين مدت با كمك خيران بيش از 90 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصيلي در سطح شهرستان احداث شده است.
وي دامه داد: بيش از 70 آموزشگاه در شهرستان فرسوده و در آستانه تخريب قرار دارند كه 40 درصد از ميزان مدارس موجود را تشكيل مي دهند كه از ميانگين كشوري بالاتر است.
وي اضافه كرد: حدود 25 درصد از مجموع 278 مدرسه سطح شهرستان 2 شيفته هستند كه از اين تعداد 50 مدرسه ابتدايي اين شهرستان 2 شيفته 2 جنسيتي است.
بينش گفت: آموزش و پرورش سبزوار براي كاهش مدارس 2 شيفته نياز به احداث 220 كلاس درس جديد دارد.
مدير آموزش و پرورش سبزوار خاطرنشان كرد: ساخت 2 مدرسه در محدوده كال عيدگاه و غرب نيروگاه در سكونتگاه هاي غير رسمي شهرستان نيز آغاز شده است.
وي اظهار كرد: هم اكنون چهار هزار و 500 خانوار در منطقه مسكن مهر توحيد شهر سبزوار سكونت دارند كه اين موضوع سبب افزايش حدود 400 دانش آموز در اين منطقه شده است كه اكثر آنها در مقطع ابتدايي تحصيل مي كنند.
بينش گفت: وزارت راه و شهرسازي اقدام به ساخت يك مدرسه 12 كلاسه در اين منطقه كرده است كه طرح با پيشرفت فيزيكي اندكي تحويل آموزش و پرورش سبزوار گرديد.
وي ادامه داد: با پيگيري انجام شده و اختصاص چهار ميليارد ريال از ماده 180و كمك سه ميليارد ريالي خيرين زمينه براي تكميل طرح تا پايان فروردين ماه سال آينده فراهم شده است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار خاظرنشان كرد: با برنامه ريزي انجام شده تمام روستاهاي شهرستان از نعمت مدارس ابتدايي بهره مند هستند.
وي با اشاره به فعاليت 110 مدرسه در مقطع ابتدايي در دو بخش مركزي و روداب شهرستان سبزوار ادامه داد: يكي از مشكلات آموزش و پرورش سبزوار ترك تحصيل دانش آموزان مناطق روستايي در بخش روداب اين شهرستان در مقاطع تحصيلي متوسطه است.
بينش گفت: استفاده از فرزندان به عنوان نيروي كار، دور بودن مسير دانش آموزان از مدارس مقطع متوسطه، تعصبات محلي و ازدواج دختران از دلايل ترك تحصيل در اين منطقه است.
وي افزود: ساماندهي مدارس مقاطع متوسطه در روستاهاي مركزي بخش، فعال كردن مدارس شبانه روزي و جابه جايي دانش آموزان از طريق وسايل نقليه آموزش و پرورش از اقدامات انجام شده براي كاهش ميزان ترك تحصيل دانش آموزان در بخش روداب سبزوار است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار گفت: با وجود تلاش هاي صورت براي حفظ مدارس روستايي در مقاطع متوسطه، چهار مدرسه در اين منطقه به دليل كاهش تعداد دانش آموزان مقطع متوسطه حذف خواهند شد.
بينش اضافه كرد: گرفتن هرگونه هزينه از والدين توسط مدارس خلاف آيين نامه ها و قانون است و بر اين اساس به مدارس شهرستان تكليف شد ضوابط قانوني را رعايت كنند.
وي ادامه داد: در اين همين راستا سه مدير متخلف به مديريت آموزش و پرورش سبزوار احضار و به آنها تذكرات لازم داده شده است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار اظهار كرد: براي تامين بخشي از هزينه هاي مدارس به مشاركت والدين دانش آموزان و خيران نياز است و كمك هاي اختياري آنان از طريق برگزاري نشست هاي انجمن اولياء و مربيان جمع آوري مي شود.
وي افزود: بر اساس برنامه ريزي انجام شده تعداد چهار هزار و 600 كلاس اولي به جمع دانش آموزان آموزش و پرورش سبزوار اضافه مي شوند كه در مقايسه با سال تحصيلي گذشته اين تعداد 250 نفر افزايش دارد.
وي اجراي طرح هدايت تحصيلي در اين شهرستان رايادآور شد و گفت: در اين طرح 2 هزار دانش آموز با توجه به معيار علاقه، استعداد، نياز جامعه و امكانات آموزشي در رشته نظري سازماندهي شده اند.
بينش عنوان كرد: يكي از مشكلات موجود در نظام آموزش و پرورش بي توجهي به توانمندي ها و امكانات محلي و منطقه اي است.
وي گفت: آيين نامه ها و قوانين به صورت متمركز به استان ها و شهرستان ها از كشور ابلاغ مي شود كه در اين زمينه نظر مديران و مسئولان آموزش و پرورش، تمركز زدايي و واگذاري برخي اختيارات به شهرستان ها و مناطق است.
مدير آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: امسال طرح پايگاه تغذيه سالم در 177 مدرسه شهرستان اجرا مي شود كه با هماهنگي مركز بهداشت سبزوار خوراكي هاي مجاز و مورد تاييد در آن ها توزيع مي شود.
وي با اشاره به اعزام يك هزار و 582 دانش آموز به اردوهاي راهيان نور و كربلا در سال تحصيلي گذشته افزود: همچنين در اين مدت 200 زيارت اولي به زيارت بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) مشرف شده اند.
51 هزار دانش آموز در 287 مدرسه سبزوار به تحصيل خواهند پرداخت .
4 هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگيان سبزوار را تشكيل مي دهند.
شهرستان 320 هزار نفري سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012