۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82230587
T T
۰ نفر

60 تن كالاي قاچاق در اراك امحاء شد

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82230587
60 تن كالاي قاچاق در اراك امحاء شد

اراك - ايرنا - 60 تن كالاي قاچاق به ارزش چهار ميليارد ريال، روز چهارشنبه با حضور جمعي از مسئولان استان مركزي در اراك امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

سرپرست مديريت جمع آوري و فروش اموال تمليكي استان مركزي در حاشيه اين برنامه امحاء در گفت و گو با ايرنا افزود: اين كالاها شامل انواع محصولات سلامت محور، آرايشي بهداشتي، مواد خوراكي، آشاميدني و دخاني بود كه در راستاي صيانت از توليد داخل و مبارزه با قاچاق امحاء شد.
سيدحسين ميرمعيني گفت: اين كالاها نخستين محموله امحاء شده اموال تمليكي در سال جاري است كه با هدف حمايت از توليد داخلي و فراهم شدن فرصت اشتغال براي توليد محصولات داخلي و همچنين پيشگيري از ورود اقلام آرايشي و خوراكي غيرمجاز به چرخه مصرف انجام شد.
وي اظهار كرد: كالاهاي امحاء شده، محصولات فاقد صلاحيت و تاريخ گذشته بهداشتي بودند و با حكم قطعي مراجع ذيصلاح ضبط و از گردونه مصرف خارج شد.
ميرمعيني گفت: كالاهاي قاچاقي كه قابليت صادرات مجدد را داشته باشند به چرخه فروش باز مي گردند و به كشورهاي ديگر صادر مي شوند.
وي افزود: عزم جدي در مبارزه با ورود كالاهاي قاچاق و انهدام آن ها، زمينه را براي حمايت از توليد داخلي و حفاظت از سلامت مصرف كنندگان فراهم مي كند.
تعيين تكليف محموله هاي قاچاق در حوزه انهدام كالاهاي غيرقابل مصرف و يا فروش اموال توقيف شده به نفع دولت به موجب قانون در سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي است.
1955/6013/
۰ نفر