۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۰۸
کد خبر: 82230783
T T
۰ نفر
رونمایی از نسل جدید سامانه راكت هوشمند مهار آتش در شیراز

شیراز -ایرنا- نسل دوم و سوم سامانه راكت هوشمند مهار آتش كه با همت متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده در پارك علم و فناوری شیراز رونمایی شد.

به گزارش دریافتی شامگاه چهارشنبه ایرنا ، رئیس پارك علم و فناوری فارس پیرامون این سامانه گفت: این سامانه از یك محصول منحصر بفرد و كاملا بومی است كه با تلاش متخصصان و توان داخلی طراحی و ساخته شده است.
فرید مُر افزود: این سامانه به عنوان محصول شركت دانش بنیان آلتون صنعت پارك علم و فناوری شیراز این قابلیت را دارد كه در 4 مرحله با سرد كردن، قطع اكسیژن، قطع سوخت و شكست واكنش های شیمیایی درر سریع به خاموش كردن آتش كمك كند.
به گفته وی عملیات آسان، سریع و كم تلفات مهار آتش ، قابلیت اجرا در هر ارتفاعی كه هواپیما و هلیكوپتر امكان پرواز دارد، از ویژگی های نسل جدید این سامانه راكت هوشمند اطفای حریق است.
رئیس پارك علم و فناوری فارس گفت: نسل جدید سامانه راكت هوشمند مهار آتش، بر روی هواپیما و هلی كوپتر نصب شده و دیگر نیازی به بارگیری و آبگیری دوباره ندارد.
این گزارش حاكیست ، با استفاده از این راكت دیگر هواپیما نیاز به كم كردن ارتفاع و به خطر افتادن ندارد و از ارتفاع بالا و دور از شعله های آتش نیز می تواند راكت را رها كند.
این راكت را می توان با ابعاد، اندازه ها و حجم های مختلف برای پوشش مناسب، طراحی، تولید و استفاده كرد.
این راكت در وزن یك و نیم تن ساخته شده و از ارتفاع 300 متری قابلیت پرتاب دارد و به روش پاشش انفجاری حریق را در قطر 200 متری اطفا می كند.
5054
۰ نفر