۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82230878
T T
۰ نفر

تولد نوزاد در آمبولانس اورژانس قم

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۳۰
کد خبر: 82230878
تولد نوزاد در آمبولانس اورژانس قم

قم - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي قم گفت: كارشناسان اورژانس اين استان سه شنبه گذشته در اقدامي موفقيت آميز نوزاد مادر بارداري را در آمبولانس سالم به دنيا آوردند.

محمدرضا حسني روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: ساعت 16:00 روز 23 شهريورماه جاري طي تماسي با مركز اورژانس 115 براي اعزام مادر به بيمارستان درخواست كمك كه بلافاصله يك دستگاه آمبولانس به نشاني اعلام شده اعزام شد.
وي اضافه كرد: با وجود اين كه كارشناسان فوريت هاي پزشكي به موقع بر بالين مادر باردار حاضر شدند، اما نوزاد عجول فرصتي به پرسنل اورژانس نداد و پا به دنيا گذاشت.
وي ادامه داد: اقدام هاي اوليه درماني مورد نياز براي مادر و نوزاد تازه متولد شده تا انتقال آن ها به مركز درماني توسط كارشناسان اورژانس 115 در داخل آمبولانس انجام شد.
حسني خاطرنشان كرد: مادر و نوزاد وي در سلامت كامل هستند.
وي با بيان اين كه تمام خدمات بيمارستان به صورت اوليه در اورژانس 115 به بيماران ارائه مي شود، گفت: يكي از مهم ترين و حساس ترين ماموريت هاي اين مركز پيشگيري از آسيب به مادر و نوزاد است.
وي تاكيد كرد: پرسنل اورژانس 115 براي انجام زايمان در آمبولانس در صورتي كه به هر دليلي نوزاد در پي انتقال از منزل به بيمارستان زودتر از موعد به دنيا بيايد، بايد داراي توانايي لازم و كافي براي زايمان باشند.
حسني افزود: اين توانايي با برگزاري كارگاه هاي مختلف در طول سال تقويت مي شود و در حال حاضر تمامي پرسنل اورژانس 115 قم مهارت كافي را در زايمان مادران باردار دارند.
به گفته وي، سال گذشته 12 مورد از مادران باردار به وسيله پرسنل اورژانس 115 در منزل يا داخل آمبولانس زايمان شده اند.
/2085/ 1175