۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82243868
T T
۰ نفر
امام جمعه دزفول: سربازان نماد شجاعت ملت ايران هستند

دزفول - ايرنا - امام جمعه دزفول با تجليل از مقام سرباز گفت: سربازان مورد تكريم ملت ايران و نماد شجاعت و دلاوري هستند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمدعلي قاضي دزفولي دوشنبه در صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح شمال خوزستان در تيپ 292 زرهي شهيد غلامرضا آزادي دزفول افزود: سربازان با فداكاري و جان فشاني در راه خدا و ارزش هاي والاي اسلامي ملت ايران نام خود را در هميشه تاريخ ثبت مي كنند.
وي عزت، شرافت و اقتدار امروز جمهوري اسلامي را مديون ايثارگري شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم دانست و ادامه اد: رزمندگان ارتشي، بسيجي و سپاهي در دوران جنگ تحميلي با نثار خون خود و دفاع جانانه از حريم امنيت و اقتدار ملت ايران در تاريخ حماسه آفريدند.
وي با تاكيد بر ادامه راه شهدا براي اعتلاي نام جمهوري اسلامي در منطقه و جهان و صدور ارزش ها و آرمان هاي شهدا، انقلاب و امام راحل(ره) خاطر نشان كرد: با وجود كارشكني هاي آل سعود و آل خليفه خبيث پرچم توحيد و اسلام ناب محمدي(ص) كه به دست ملت ايران در دنيا برافراشته شده هر روز بر عزت و اقتدار آن افزوده مي شود.
فرمانده تيپ 292 زرهي شهيد آزادي دزفول نيز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم گفت:حماسه ملت بزرگ ايران در هشت سال دفاع مقدس نمايشگر ظرفيت هاي عظيم انساني سرزمين الهي ايران است.
سرهنگ بابك جلالي ادامه داد: ملت بزرگ و جوانان سربلند ايران اسلامي با فداكار در دوران دفاع مقدس توانستند نظام الهي و معنوي جمهوري اسلامي با تكيه بر انديشه هاي درست و برخواسته از ايمان و معنويت را مستحكم كنند.
وي دفاع مقدس را الگوي هميشگي ملت هاي اسلامي دانست و گفت: دفاع مقدس ، ايستادگي و مقاومت ملت ايران در هشت سال جنگ تحميلي الگوي موفق براي همه ملت هاي اسلامي است.
فرمانده تيپ 292 زرهي دزفول با گراميداشت پنجم مهرماه سالروز شكست حصر آبادان در عمليات پيروزمندانه ثامن الائمه افزود: شكست حصر آبادان نقطه عطفي در دفاع مقدس است چرا كه پس از سقوط خرمشهر به عنوان مهمترين بندر ايران دشمن درصدد اشغال آبادان بود ولي رشادت و حماسه آفريني رزمندگان مانع از تحقق نقشه هاي شوم دشمن بعثي شد.
سرهنگ جلالي با بسيار مهم توصيف كردن نقش و حضور امام جمعه فقيد دزفول آيت الله سيدمجدالدين قاضي دزفولي زير موشك باران دزفول در جنگ تحميلي و ايجاد وحدت و همدلي در اين شهرستان ادامه داد: يكي از اركان مقاوت و ايستادگي مردم مقاوم دزفول در دوران جنگ تحميلي حضور آيت الله قاضي در اين شهر در طول دوران دفاع مقدس بود.
وي تاكيد كرد: با خانواده شهدا و ملت بزرگ ايران عهد مي بنديم كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تا آخرين قطره خون هم قسم و هم پيمان تحت فرماندهي فرمانده كل قوا حضرت امام خامنه اي از دين، شرافت، ناموس و انقلاب ملت ايران دفاع نموده و اجازه نمي دهيم تا پاي بيگانگان به سرزمين مقدس ايران گشوده شود.
در اين آيين با اهداي لوح از خانواده شهداي مدافع حرم دزفول سيد مجتبي ابوالقاسمي و شهيد عادل سعد تجليل و به تعدادي از پيشكسوتان ارتش و تيپ 292 زرهي دزفول در دوران دفاع مقدس با اهداي لوح و نشان تجليل شد.
6068/7278
خبرنگار:رقيه كردي ** انتشار دهنده:محمدعلي فريدپناه