نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان از 23 پروژه بهره برداری كرد

زنجان - ایرنا - مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: طی هفته دولت و همزمان با آغاز سال تحصیلی 95 -96، 23 پروژه عمرانی تحویل آموزش و پرورش این استان شد.

علی عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13پروژه عمرانی با 62 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار طی هفته دولت سالجاری بهره برداری و تحویل آموزش و پرورش استان زنجان شد.
وی یاد آورشد: از 13 پروژه بهره برداری شده طی هفته دولت، هشت پروژه مربوط به استاندارد سازی سیستم گرمایشی در 84 باب مدرسه این استان است.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: 13 باب مدرسه در شهرستان خدابنده با چهار میلیارد و 200 میلیون ریال، هفت باب مدرسه در منطقه گرماب با 2 میلیارد ریال، 14 مدرسه درشهرستان ایجرود با سه میلیارد و 940 میلیون ریال، شهرستان خرمدره با 2 میلیارد و 150 میلیون ریال در هفت مدرسه به بهره برداری رسید.
عسگری خاطرنشان كرد: بهره برداری از سیستم گرمایشی 12 مدرسه در شهرستان ماهنشان با سه میلیارد و 470 میلیون ریال، هشت باب مدرسه در منطقه انگوران با 2 میلیارد و 380 میلیون ریال، 13مدرسه در زنجانرود با سه میلیارد و 270 میلیون ریال و در ناحیه 2 شهرستان زنجان نیز در 10 باب مدرسه با سه میلیارد و 120 میلیون ریال انجام شد.
عسگری تاكید كرد: اولین روز از هفته دولت پروژه مقاوم سازی ساختمان نهضت سوادآموزی شهرستان ابهر با 6 میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای 938 مترمربع به بهره برداری رسید.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، از بهره برداری پروژه محوطه سازی مدرسه شهید شهریاری در زنجان خبرداد و گفت: این پروژه نیز همزمان با دومین روز از هفته دولت با چهار میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
وی به دیگر پروژه های افتتاح شده طی هفته دولت در سطح استان زنجان اشاره كرد و افزود: پروژه مدرسه 6 كلاسه روستای كاوند با 612 مترمربع و با هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار، 12 كلاسه شهید محلاتی در شهرستان خدابنده با 17 میلیارد ریال و زیر بنای یك هزار و 423 مترمربع از جمله این پروژه ها بود.
به گزارش ایرنا، مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: پروژه 12 كلاسه آلاچمن در شهرستان ایجرود با زیربنای 290 مترمربع و سه میلیارد و 150 میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه هایی است كه شنبه/10 مهرجاری/ به بهره برداری خواهد رسید.

*** همزمان با سال تحصیلی 95 - 96 در استان زنجان، 10 باب مدرسه به بهره برداری رسید
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به پروژه های افتتاح شده در هفته اول مهر و دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید 10باب مدرسه با 67كلاس درس و بیش از 103میلیارد ریال اعتبار افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش این استان گرفت.
علی عسگری افزود: مدرسه شبانه روزی زینبیه با ظرفیت 80 دانش آموز به صورت بیتوته با مساحت 850 مترمربع و 12كلاس درس و با سلف سرویس 160نفره در شهرستان خرمدره از جمله این پروژه هاست.
وی، مدرسه 12كلاسه با یك هزارو 800 مترمربع مساحت در شهرستان ابهر را از دیگر پروژه های به بهره برداری رسیده در سال تحصیلی جدید برشمرد.
مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: پروژه 9 كلاسه حضرت زینب(س) در شهر سجاس با یك هزارو 500 مترمربع فضای آموزشی و مدرسه 6 كلاسه بنیاد بركت روستای چوزوك همین شهر نیز با اعتبار 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و با مشاركت بنیاد بركت نیز چهارشنبه/7 مهر/ به بهره برداری می رسد.
عسگری، كانون فرهنگی هنری شهرستان ایجرود را از دیگر پروژه های افتتاح شده در هفته دفاع مقدس و هفته اول مهر امسال در استان زنجان اعلام كرد و یادآور شد: مدرسه 12 كلاس برادران شهید كاظمی در شهرك الهیه شهر زنجان كه از محل كمك های خیرین احداث شده است به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مدرسه 2 كلاسه شهید چمنی روستای بزینه رود و سالن اجتماعات در شهر آببر از دیگر پروژه هایی است كه مهر امسال در اختیار آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفت.
مدارس استان زنجان با كمك بنیاد بركت و ستاد اجرایی فرمان امام راحل در مناطق محروم و دور افتاده، مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره كل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ساخته می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر