۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳
کد خبر: 82248816
T T
۰ نفر
مستند «شيخ رضا» در محرم از شبكه هاي سيما پخش مي شود

تهران - ايرنا - مستند «شيخ رضا» كه به زندگي مرحوم شيخ رضا سراج، يكي از خطيبان برجسته ي كشور، مي پردازد، در ايام محرم از شبكه هاي سيما پخش مي شود.

به گزارش روز پنجشنبه ي گروه فرهنگي ايرنا، به نقل از روابط عمومي سازمان هنري و رسانه‌يي اوج، مراسم رونمايي از مستند «شيخ رضا» شامگاه چهارشنبه، هفتم مهر ماه با حضور خطيبان، اصحاب رسانه و تني چند از علاقه مندان، در تالار آمفي‌تئاتر سازمان هنري و رسانه‌اي اوج برگزار شد.
در آغاز اين مراسم و پيش از اكران مستند «شيخ رضا»، چند تن از خطيبان و همچنين كارگردان مستند «شيخ رضا» سخنراني كردند. حجت‌الاسلام و المسلين سيد ابوالقاسم شجاعي كه نخستين سخنران اين برنامه بود، با اشاره به جايگاه مرحوم شيخ رضا سراج كه سوژه‌ي مستند «شيخ رضا» است، بر اهميت جايگاه منبر تأكيد كرد و گفت: بايد توجه داشت منبر يكي از مهم‌ترين جايگاه‌هايي است كه در آن بايد به روشنگري و تبليغ پرداخت. واعظان و خطيبان لازم است توجه داشته باشند كه حضور آنان در منابر براي آن است كه بتوانند مردم را به راه راست هدايت كنند.
اين خطيب نام‌آشنا در ادامه با اشاره به نزديكي ماه محرم، يكي از مهم‌ترين هدف هاي نهضت عاشورا را نيز هدايت مردم دانست و تأكيد كرد: خطيبان و واعظان بايد در ايام ماه محرم از ظرفيت اين ماه در منبرها حدّاكثر استفاده را براي هدايت مردم ببرند.

** ولايت در سخنان شيخ رضا سراج موج مي زد
در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمين اديب يزدي به سخنراني پرداخت. اين خطيب و استاد حوزه با اشاره به اهميت ولايت در سخنان خطيبان و واعظان بر منبر، تصريح كرد: در سخنان خطيبان توانمند و موفق، اين ولايت است كه هميشه در محوريت قرار دارد. اين نكته را در منابري كه شيخ رضا سراج مي‌رفتند نيز به وضوح مي‌توانيم حس كنيم كه ولايت در سخنان ايشان موج مي‌زد.
اين استاد حوزه در ادامه گفت: همان طور كه در سخنان استاد عزيز، جناب حجت‌الاسلام شجاعي، نيز ديديم آنچه كه موجب گيرايي بيان و هدايت مردم مي‌شود، همين التزام به ولايت است و همين توجه به ولايت بود كه سبب جذابيت كلام مرحوم شيخ رضا سراج شده بود.

** يك عالِم دلسوز مردم را با رفتارش هدايت مي كند
پس از پايان سخنان حجت‌الاسلام و المسلمين اديب يزدي، نوبت به سخنراني بابك مينايي، كارگردان مستند «شيخ رضا»، رسيد. وي در سخناني به تشريح سوابق همكاري خود با خانه ي مستند انقلاب اسلامي و مهدي مطهر، تهيه‌كننده ي اين مستند، پرداخت و سپس انگيزه خود از پرداختن به زندگي مرحوم شيخ رضا سراج را تشريح كرد.
مينايي در اين زمينه تصريح كرد: به اين دليل به تصوير كشيدن گوشه‌هايي از زندگي شيخ رضا سراج را در دستور كار قرار داديم تا به خوبي نشان دهيم كه يك عالم انديشمند و دلسوز بيش از آنكه بخواهد با حرف‌هايش به تبليغ بپردازد، تلاش مي‌كند با رفتاري صحيح ديگران را به مسير حق هدايت كنند.
در ادامه‌ي اين مراسم مستند «شيخ رضا» براي حاضران به نمايش درآمد.
مستند «شيخ رضا» به زندگي مرحوم شيخ رضا سراج، از خطيبان توانمند و نام‌آشناي سال‌هاي نه چندان دور كشور، پرداخته است. تهيه‌كنندگي اين مستند را كه از محصول هاي خانه ي مستند انقلاب اسلامي است، مهدي مطهر بر عهده داشته و بابك مينايي نيز كارگردان اين اثر بوده است.
مستند «شيخ رضا» در روزهاي ماه محرم از شبكه‌هاي مختلف سيما پخش خواهد شد.
**دريافت كننده: اميرحسين دولتشاهي * انتشاردهنده: علي حبيبي
فراهنگ**3067**1569