۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۰۳
کد خبر: 82249669
T T
۰ نفر
یك سركرده جبهه النصره:اسرائیل حمایت می كند،آمریكا سلاح می دهد و سعودی پول

بیروت – ایرنا – یكی از سركردگان گروه تروریستی تكفیری جبهه النصره كه خود را « ابوالعز» معرفی می كند، با معرفی حامیان القاعده و دیگر گروه های تروریستی تكفیری در سوریه گفت: اسرائیل از ما حمایت می كند، آمریكا سلاح ما را تامین می كند و سعودی هم پول می دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، پایگاه خبری العهد در گزارشی كه دیروز منتشر كرد، افزود: ابوالعز این سخنان را در مصاحبه « یورگن تودنهوفر» فعالی سیاسی معروف آلمانی بیان كرده است.
این سركرده گروه تروریستی جبهه النصره با اشاره به كمك های رژیم صهیونیستی به القاعده و شاخه های آن در سوریه، علت آن را « همسویی منافع اسرائیل و جبهه النصره و دشمنی مشترك آنها با سوریه و حزب الله » اعلام كرد.
ابوالعز درباره رابطه گروه تروریستی النصره با آمریكا گفت: برخورد آمریكا با ما عوض شده است.
وی افزود: آمریكا، داعش را به خاطر مسائل سیاسی به كار گرفت و آنها از اصول و مبادی ما منحرف شدند، بیشتر سركردگان داعش عناصر اطلاعاتی هستند.
این سركرده جبهه النصره تاكید كرد كه حمایت های آمریكا به ما بیشتر به صورت غیرمستقیم و از طریق كشورهای دیگر به ما می رسد.
ابوالعز با درخواست از آمریكا برای ارسال سلاح های كشنده تر اضافه كرد: موشك های تاو كه آمریكا به جبهه النصره داد معادله جنگ با ارتش سوریه را تغییر داد.
وی گفت: افسران اسرائیلی، سعودی، قطری، آمریكایی و ترك به ما كمك كرده و مشاوره های نظامی داده و می دهند.
این سركرده جبهه النصره افزود: سعودی نیم میلیارد دلار و كویت 5 میلیون دلار به ما كمك كرده اند.
ابوالعز اضافه كرد: با روسیه و همچنین با غرب كه به جای حمایت و ایستادن در كنار ما فقط نیروی جنگی برای ما می فرستد، مبارزه خواهیم كرد.
این سركرده جبهه النصره در این مصاحبه اعتراف كرده است كه حملات پی در پی ارتش سوریه باعث فروپاشی صفوف عناصر مسلح شده اما آنها درصدد مشغول ساماندهی مجدد صفوف خود هستند.
خاورم*390* 1324** انتشار دهنده: فردین پازوكی