۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82249870
T T
۰ نفر
قاسمي: استمرار بحران بين هند و پاكستان بي ثباتي امنيت منطقه را به دنبال دارد

تهران - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه خواستار خويشتنداري هرچه بيشتر هند و پاكستان شد و گفت: استمرار بحران بين دو كشور بي ثباتي امنيت منطقه را به دنبال دارد.

به گزارش ايرنا از مركز ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، بهرام قاسمي امروز - جمعه - تاكيد كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران، هند و پاكستان دو كشور دوست و همسايه خود را به خويشتنداري تمام و كمال و پرهيز از توسل به هرگونه راه هاي غير مسالمت آميز و حل و فصل مشكلات في ما بين از طريق گفتگوي مستقيم و ميز مذاكره فرا مي خواند.
وي اضافه كرد: فزوني تنش و استمرار بحران بين اين دو كشور زمينه را براي گروه هاي افراطي و تروريستي و كشور هاي حامي آنها در جهت گسترش ناامني و بي ثبات كردن هرچه بيشتر امنيت منطقه فراهم مي سازد.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهاراميدواري كرد: هر دو كشور براي يافتن راه حل هاي صلح آميز و ديرپا در جستجوي راهكار هايي منطقي و به دور از هرگونه احساسات مقطعي و روش هاي نظامي برآيند.
قاسمي تاكيد كرد كه كشورهايي صاحب فرهنگ و تمدني چون هند و پاكستان مي توانند همچون گذشته و بار ديگر در جهت ايجاد بستر هاي لازم و يافتن اسلوبي براي مذاكره و تفاهم، اختلافات خود را با استفاده از ديپلماسي، رفت و آمد بين دو كشور و در سطوح لازم مورد پيگيري قرار دهند.
وي ادامه داد: تلاش و كوشش هرچه بيشتر آنها در اين برهه مي تواند تمامي تلاش هاي آشفته جويان و بدخواهان منطقه اي و بين المللي را با ناكامي هرچه بيشتر مواجه سازد.
سيام **6084 * 1336 تنظيم كننده:‌امير خان زاده * انتشار دهنده: مهرنوش خانزائي