۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۲
کد خبر: 82250328
T T
۰ نفر

صنعت توريسم، افق همكاري ايران و تركيه

۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۲
کد خبر: 82250328
صنعت توريسم، افق همكاري ايران و تركيه

آنكارا- ايرنا- محمد ابراهيم طاهريان سفير ايران در تركيه با باكي آلكاچار معاون وزير گردشگري اين كشور ديدار و در باره راه هاي توسعه همكاري هاي گردشگري دو كشور تبادل نظر كرد.

به گزارش ايرنا، دراين ديدار سفير ايران با اشاره به ديدار اخير دو رئيس جمهور در نيويورك و تاكيد آنان بر توسعه مناسبات اقتصادي، گفت : اين موضوع در ديدار دو روز پيش وزراي خارجه دو كشور در آنكارا نيز به عنوان يكي از موضوعات مهم بررسي و مورد تاكيد مجدد قرار گرفت.
طاهريان با اشاره به اهميت گردشگري در تقويت مناسبت دو كشور، افزود : ايران همچون تركيه از ظرفيت هاي بالايي براي گردشگري برخوردار مي باشد كه متاسفانه به دليل عدم آشنايي مردم تركيه با اين ظرفيت ها كمتر مورد توجه آنان قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: يكي از وظايف سازمان هاي متولي درامر گردشگري دو كشور توسعه ارتباطات با يكديگر براي حمايت از بخش هاي خصوصي جهت توسعه همكاري هاي تورگرداني و تعريف مسيرهاي جديد گردشگري مي باشد.
طاهريان همچنين با اشاره به همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري درعرصه توريسم و هتل سازي ايران كه قرار است طي روزهاي 11 و 12 مهرماه سالجاري در تهران برگزار شود پيشنهاد كرد تا سرمايه گذاران تركيه اي با شركت در اين گونه همايش ها و آشنايي بيشتر با اين فرصت ها، زمينه حضور فعال خود درعرصه پر سود گردشگري در ايران را فراهم آورند.
سفير ايران در ادامه با توجه به اتفاقات تروريستي اخير در تركيه و كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان ايراني گفت انتظار ما از تمامي دستگاه هاي ذي ربط در تركيه اين است تا با توجه به اينكه سالانه بيش از يك و نيم ميليون نفر ايراني به تركيه سفر مي نمايند حمايت ها و پشتيباني هاي لازم و به موقع از آنان را به عمل آورده و بسترهاي لازم براي پذيرش روان تر و شايسته تر آنها در مبادي ورودي به تركيه را فراهم آورند.
آلكاچار معاون وزير گردشگري تركيه نيز در اين ديدار ضمن تاكيد بر لزوم توسعه مناسبات گردشگري ميان دو كشور افزود ما نيز همچون شما علاقمند به ايجاد مسيرهاي جديد گردشگري ميان دو كشور و يا ميان ايران ، تركيه و يك كشور ثالث هستيم و آماده ايم تا با توجه به تجارب تركيه در اين بخش آنها را با طرف هاي ايراني مبادله كنيم.
معاون وزير گردشگري تركيه همچنين افزود: ما تلاش خواهيم كرد تا زمينه هاي حضور فعال تر سرمايه گذاران تركيه در عرصه گردشگري ايران را فراهم كنيم .
آلكاچار با ابراز تاسف از اتفاقات پيش آمده براي گردشگران ايراني در استانبول و وان گفت : پيگيري هاي لازم براي رفع مشكلات پيش روي آسيب ديدگان درحوادث اخير تركيه را به عمل آورده و تسهيلات لازم براي گردشگران ايراني در مبادي ورودي زميني به تركيه را فراهم خواهيم آورد.
دراين ملاقات رايزن اقتصادي و كارشناس حقوقي سفارت ايران به همراه برخي از مديران وزارت گردشگري تركيه نيز حضور داشتند.
شبك خاورم/2011** 1064 ** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده