۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82250791
T T
۰ نفر
سازمان حقوق بشری:دولت انگلیس در شكنجه بحرینیها دست دارد

تهران - ایرنا - سازمان انگلیسی محافظ حقوق بشر ریپریو (Reprieve) با انتشار گزارشی اعلام كرد كه یكی از شركتهای دولتی انگلیس آموزش صدها زندانبان شكنجه گر بحرینی را بر عهده دارد.

این سازمان دیروز (جمعه) در گزارشی افزود: شركت دولتی (NI-CO (Northern Ireland Co-operation Overseas Ltd كه بودجه آن را وزارت امور خارجه انگلیس تامین می كند، مسئولان بحرینی را آموزش داده تا زندانیان بیگناه را با شكنجه وادار به اعترافات دروغ كنند.
این شركت از سوی دیگر متهم است كه نتوانسته اتهامات شكنجه را بدرستی بررسی و در مورد آنها تحقیق كند.
بر اساس گزارش سازمان انگلیسی نام 'از بلفاست تا بحرین: ردپای شكنجه' بر آن نهاده، شركت مشاور NI-CO حضور گسترده ای در نظام اجرایی و جزایی بحرین دارد.
در این گزارش با اشاره به حضور آموزش دیدگان نیكو در هرم جزایی بحرین آمده است 'پلیس با قربانیان بدرفتاری و زندانبانان زندانیان را شكنجه می كنند و این در حالیست كه بازرسان اتهامات شكنجه را بررسی و آنها را رد می كنند.
' NI-CO بازرسان وزارت كشور بحرین را نیز آموزش می دهد. این بازرسان به عمد در یك پرونده شكایات در مورد شكنجه را نادیده گرفتند و اكنون متهم پرونده پس از اعترافات اجباری در انتظار اعدام است.'
بر اساس گزارش ریپریو، هفت بیگناه بحرینی پس از شكنجه و اعتراف به جرائم ناكرده، در خطر اعدام قرار دارند.
شیخ نشین بحرین در سال 2011 با موج گسترده ای از اعتراض های مردمی مواجه شد و با سركوب اعتراض ها و دخالت تمام عیار نظامیان تحت امر عربستان سعودی توانست بر سر كار باقی بماند.
اروپام**3092**1479 **ترجمه: سیّد منصور جاوید **انتشاردهنده: حسن سالك رضائی
۰ نفر