۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82251002
T T
۰ نفر

معمای مرگ بیماران بیمارستانی در ژاپن

۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82251002
معمای مرگ بیماران بیمارستانی در ژاپن

پكن - ‌ایرنا - با مرگ دو بیمار سالمند دیگر در بیمارستانی در منطقه یوكوهاما ژاپن احتمال قتل های سریالی كه باعث مرگ چندین نفر در این مركز درمانی شده است، ‌قوت گرفت.

به گزارش ایرنا، در مدت سه ماه گذشته ۴۶ بیمار فقط در طبقه چهارم بیمارستان «كاناگاوا یوكوهاما» جان خود را از دست داده اند و این در شرایطی است كه پلیس هنوز هیچ سرنخی از این اتفاقات بدست نیاورده و بسیاری از مردم ژاپن در وبسایت ها این را نشانه ای از قتل های سریالی دانسته اند.
در یك هفته گذشته دو نفر دیگر در همین طبقه در بیمارستان جانشان را از دست دادند و پلیس می گوید شواهدی بدست آورده كه ممكن است ثابت كند این دو نفر مسموم شده اند.
حدس و گمان ها درباره مسموم شدن این دو نفر و مرگ آنها این شایعه را كه ممكن است دیگران نیز به همین علت جانشان را از دست داده باشند و كسی باعث مرگ آنها شده باشد، قوت بخشیده است.
خبرگزاری كیودو اما روز شنبه گزارش كرده است كه مسئولان و پرستاران بیمارستان ۸۵ تختخوابی «كاناگاوا یوكوهاما»گفته اند كه بعید است كسی دست به چنین قتل هایی زده باشد.
به گفته آنها بیمارستان كاملا تحت نظر است و نگهبانان و ماموران امنیتی در طول شبانه روز از آن مراقبت می كنند و اجازه ورود غریبه ها به بخش پرستاری داده نمی شود.
اما اینكه تنها در طبقه چهارم این بیمارستان از ماه جولای (تیر - مرداد) تاكنون ۴۶ نفر كشته شده اند، ‌این مساله را كه مسمومیت و یا عفونتی در بیمارستان وجود داشته باشد، مورد توجه قرار داده است.
همزمان شواهدی بدست آمده است كه نشان می دهد احتمالا ماده سمی وارد سرم دو بیماری شده است كه بتازگی جان باخته اند و حالا باید دید آیا این مساله در موارد دیگر هم صدق می كند یا اینكه این دو مورد با موارد دیگر ارتباطی ندارد.
پلیس می گوید كه هفته هاست تحقیقات خود را شروع كرده اما پس از مرگ دو نفر در روزهای اخیر موضوع را به شكل جدی تری دنبال خواهد كرد.
آساق **۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی