۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶
کد خبر: 82251015
T T
۰ نفر
چاه متروكه آب در زنجان جان سه فرد روستایی را گرفت

زنجان - ایرنا - قائم مقام مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان از مرگ تلخ سه فرد روستایی در درون چاه متروكه آب خبر داد.

امیرحسین ایلیایی روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه حوالی ساعت 16 جمعه در كیلومتر 90 مسیر ارتباطی زنجان - میانه در اطراف روستای سلطان آباد اتفاق افتاد.
وی افزود: مقنی وقتی درون چاه قرار می گیرد پس از مدت زمان كوتاهی به دلیل كمبود اكسیژن و كاهش سطح هوشیاری در آب غوطه ور می ماند كه در این لحظه یكی از حاضرین در صحنه برای نجات مقنی وارد چاه شده و خود نیز دچار حالت خفگی می گردد كه در نتیجه نفر سوم برای نجات این 2 نفر دل به چاه می زند كه متاسفانه او نیز به وضعیت آنان دچار می شود.
ایلیایی اظهار كرد: نفر چهارم با دیدن این صحنه، ریسك نمی كند و بلافاصله برای نجات جان این سه نفر با مركز اورژانس تماس می گیرد و عوامل مستقر در پایگاه اورژانس سلطان آباد در مدت چهار دقیقه به محل حادثه می رسد.
وی ادامه داد: عوامل اورژانس مستقر در پایگاه های دره لیك و ایده لو یكی پس از دیگری به محل حادثه می رسند و چون برای بیرون كشیدن آنان از درون چاه نیاز به تجهیزات خاص بوده بنابراین از طریق مركز پیام اورژانس موضوع به آتش نشانی شهرداری زنجان اطلاع داده می شود.
ایلیایی افزود: متاسفانه این سه نفر قبل از رسیدن آمبولانس ها به محل جان خود را از دست داده بودند و آتش نشانان پس از رسیدن بر بالای چاه، عملیات نجات را آغاز كردند كه در نهایت جسد آنان بیرون كشیده شد.
قایم مقام مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان میانگین سنی فوت شدگان را 38 تا 43 سال اعلام و همچنین به یك مورد حادثه گازگرفتگی در گلشهر كاظمیه زنجان نیز اشاره كرد و گفت: در این حادثه مردی حدود 60 ساله حوالی ساعت 9 شب بر اثر نشت و استنشاق گاز شهری دچار مسمومیت شد كه با حضور عوامل اورژانس مصدوم به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان منتقل شد و از مرگ حتمی نجات یافت.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر