۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82253969
T T
۰ نفر

توفانی سهمگین اوكیناوا ژاپن را در نوردید

۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82253969
توفانی سهمگین اوكیناوا ژاپن را در نوردید

پكن - ‌ایرنا - توفان سهمگینی امروز (دوشنبه) بخش هایی از جزیره اوكیناوا در ژاپن را در هم كوبید و باعث به بار آمدن خساراتی در این منطقه شد.

به گزارش ایرنا ، سازمان هواشناسی ژاپن سرعت توفان را ۲۵۰ كیلومتر در ساعت اعلام كرد و یادآور شد كه مدارس و بسیاری از سازمان ها به همین خاطر امروز تعطیل شده اند.
سال جاری میلادی چندین توفان سهمگین ژاپن را در هم كوبیده است و در جریان توفان ماه گذشته به نام «لاین راك» در این كشور نزدیك به ۲۲ نفر كشته شدند و چند روز قبل توفان «مالاكاس» نیز جان یك نفر دیگر را گرفت.
توفانی كه اوكیناوا را در هم كوبیده است امروز باعث شد تا دستكم ۱۲۵ پرواز لغو شده و به مردم اعلام شود تا برقراری آرامش هوا منازل خود را ترك نكنند.
سازمان هواشناسی ژاپن افزوده كه توفان با سرعت به سمت جزیره «هونشو» در شمال كشور در حال حركت است و احتمالا تا ساعاتی دیگر به این منطقه می رسد و از هم اكنون برخی از مدارس، نهادها و ادارات این جزیره به حال تعطیل درآمده اند.
این توفان ها با بارش باران سنگین و باد شدید همراه بوده و بر اثر آن تعداد زیادی از درختان در سطح خیابانها ریشه كن شده، برق صدها هزار خانوار در نقاط مختلف ژاپن قطع شده و دهها نفر زخمی و در بیمارستان ها بستری شده اند.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده: فرهاد راستی