۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۶
کد خبر: 82254971
T T
۰ نفر
5 عضو بدن جوان مياندوآبي به بيماران نيازمند اهدا شد

مهاباد- ايرنا- پنج عضو بدن جوان 31 ساله در مياندوآب كه دچار مرگ مغزي شده بود، به بيماران نيازمند پيوند عضو اهداء شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان مياندوآب عصر دوشنبه در اين خصوص به ايرنا گفت: اين جوان به نام سعيد محمدي بر اثر آنوريسم مغزي (بيرون زدگي به صورت حباب در جدار شريان‌هاي مغزي) دچار خونريزي داخل بافت مغز شده بود كه در بيمارستان بستري شد.
سهراب حيدري افزود: پنج عضو حياتي اين جوان شامل كليه ها، كبد، قلب، پانكراس، پريكارد و غضروف هاي بين دنده اي، به پنج بيمار زندگي بخشيد.
وي بيان كرد: اعضاي بدن اين جوان پس از تائيد مرگ مغزي توسط پزشكان با رضايت خانواده اش به بيماران نيازمند در مهاباد، شيراز و تهران اهدا شد.
حيدري اظهار كرد: كليه هاي وي به يك بيمار مهابادي، قلبش در شيراز و كبد وي در تهران پيوند زده شد.
مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب اقدام خانواده متوفي را تحسين برانگيز عنوان كرد و گفت: با مرگ مغزي ديگر اميد به زندگي در فرد قطع مي شود و اعضاي قابل پيوند از بين مي رود ولي با اهداي اعضاي آن مي توان چند نفر را از مرگ نجات داد.
وي افزود: انتظار مي رود اهداي عضو در بين خانواده ها نيز به يك فرهنگ تبديل شود تا بيماران نيازمند عضو بدن و ناتوان مالي زندگي دوباره پيدا كنند.
عزيز محمدي پدر جوان اهدا كننده عضو نيز گفت: با رضايت قلبي براي جلب رضاي خدا در ماه محرم اعضاي بدن پسرم را اهداء كردم تا هموطنانمان به وسيله آن زندگي دوباره بيابند.
به گزارش ايرنا، اعضاي قابل اهداي فرد مرگ مغزي شامل ريه ها، قلب، كبد، روده ها، لوزالمعده و كليه ها مي باشد و علاوه بر اين اجزا، برخي از بافت هاي بدن از جمله پوست، قرنيه، تاندون، استخوان و دريچه قلب نيز قابل پيوند است.
شهرستان مياندوآب با بيش از 260 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3093/1905**خبرنگار: پيمان پاكزاد**انتشار دهنده: حسن فاخري