۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82255472
T T
۰ نفر
عدالت آموزشي، سياست راهبردي اداره كل آموزش و پرورش يزد است

يزد - ايرنا - معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: سياست كلي و راهبردي اداره كل آموزش و پرورش يزد در سالجاري عدالت آموزشي است.

محمود زارع روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: اجراي عدالت آموزشي از ضرورياتي است كه بايد مد نظر قرار گرفته و در اجراي آن اقدامات لازم صورت گيرد زيرا ما معتقديم عدالت آموزشي حق دانش آموز است .
وي با اشاره به اينكه واحد آموزش اداره كل به دو بخش آموزش عمومي و متوسطه تقسيم شده است گفت: آموزش متوسطه و هنرستان هاي فني و حرفه اي برنامه هاي تخصصي در هر مقطع دارد كه نسبت به اجرايي شدن آنها تمهيدات لازم انديشيده شده است.
وي ارتقاء سطح شخصيتي معلمان را مهم عنوان كرد و يادآور شد: با توجه به اينكه دوره آموزشي به نظام جديد تبديل شده و به دوره دوم آمده است برنامه هايي در خصوص ساخت و شخصيت معلم ،ارتقاء مقام معلم و ارتقاء سطح دبيران و معلمان در دست اقدام است.
وي با تاكيد بر اينكه معلمان با برنامه هاي نظام جديد آشنايي دارند اظهار كرد: نامه هاي ويژه و تخصصي نيز در اين زمينه براي آنها در دستور كار قرار گرفته است.
زارع مصلحتهاي دانش آموز در هر جايي را جزء سياستهاي آموزش و پرورش دانست و گفت: هر جا كه مصلحت دانش آموز اقتضا كند سعي كرديم كه برنامه هايمان را به آن سمت بكشانيم و برنامه ها را اجرايي كنيم تا دانش آموز به رشد خودش برسد.
***آموزش و پرورش استان با كمبود معلم روبرو نيست
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان يزد در ادامه افزود: آموزش در مجموع و در نرخ كلي با كمبود معلم روبرونيست اما در موجوديت ها بايد مديريت بيشتري به خرج داده شود و منابع انساني را جمع تر كرده و استفاده بهينه از منابع انساني را داشته باشيم تا بتوانيم نيازهاي اساسي و كلي را رعايت كنيم.
زارع خاطرنشان كرد: در حوزه ابتدائي امسال خوشبختانه نيروي زيادي وارد آموزش و پرورش شد تعدادي در محور فارغ التحصيلان فرهنگيان و تعدادي نيز استخدامهاي تبصره 285 بخش آموزش و پرورش بودند.
وي با اشاره به نشستي كه با فرماندار و مسئولان آموزشي خاتم در زمينه نقل و انتقالات دانش آموزان در مدارس انجام شده است، گفت: در اين زمينه ما با سه دسته دانش آموز روبرو هستيم دسته اول دانش آموزاني كه از هرات متقاضي انتقال به شهرهاي مهريز و يزد هستند و دسته دوم نيز از مروست متقاضي شهرهاي مهريز به يزد هستند و دسته سوم دانش آموزاني كه از هرات متقاضي مدارس مروست و يا بالعكس هستند كه از اين موارد فقط دانش آموزان متقاضي داخل شهرستان موارد استثناء و با توافق مديران مدارس امكان پذير است.
اين مسئول خاطرنشان كرد: انتقال درون شهرستان نيز با توجه به موجوديت مدارس و تراكم اين مدارس صورت مي گيرد كه اگر با اين موارد مغايرت داشته باشد امكان پذير نخواهد بود.
زارع اشاره كرد: در اين نشست در زمينه نقل و انتقال به خارج از شهرستان در سالجاري تصميمي گرفته نشد تا موجوديت مدارس به خطر نيفتد.
7534/6197 خبرنگار: صغري حيدري ** انتشار: محمد حسين فلاح تفتي