۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82256158
T T
۰ نفر
دستجات عزاداري در رعايت نظم و امنيت با نيروي انتظامي همكاري كنند

لاهيجان- ايرنا- فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لاهيجان از دستجات و هيات هاي عزاداري حسيني خواست در برقراري نظم و امنيت ايام محرم بويژه تاسوعا و عاشورا با نيروي انتظامي همكاري كنند.

سرهنگ پاسدار محمود قاسمي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ضمن توصيه به دستجات عزاداري و اعضاي هيات هاي امنا به همكاري با پليس از آنان خواست ضمن رعايت نظم و امنيت، زمان حركت و برنامه هاي گروه هاي عزاداري و سينه زني را به موقع به پليس اعلام كنند تا پليس با حفظ نظم و امنيت ،بتواند شرايط برگزاري مراسم را براي آنان فراهم كند.
وي با اشاره به اينكه حفظ نظم و امنيت دستجات عزاداري بر عهده پليس قرار دارد گفت: در هنگام حركت دستجات عزاداري حتما بايد چراغ هاي نشان هيات روشن كنند و مداحان از سرودن اشعار خوانندگان آواز بجاي مرثيه خودداري نمايند.
وي افزود: پليس وطيفه دارد از خواندن اشعار غير مذهبي در مراسم هاي عزاداري و سينه زني ، از قمه زني و حركات خشن ، بدعت هاي جديد و هرگونه حركتي كه خلاف شان سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) در ايام محرم باشد بر اساس قانون برخورد كند.
وي از همه مردم و عزاداران حسيني خواست براي ايجاد آرامش و امنيت با نيروهاي پليس در اين ايام سوگواري همكاري داشته باشند.
سرهنگ قاسمي اظهارداشت: رويكرد و شعار پليس در توجه و همكاري با مردم مثبت است زيرا مردم نقش مهمي در ايجاد نظم و امنيت جامعه دارند و بدون همكاري و مشاركت احاد مردم فراهم كردن نظم و امنيت امكانپذير نيست.
وي با اشاره به اينكه نيروي انتظامي در صورت همكاري مردم مي تواند در برقراري نظم و امنيت در جامعه موفق باشد، اظهارداشت : امنيت زيربناي همه تحولات اجتماعي است و اگر خواهان توسعه سياسي ، اقتصادي ،فرهنگي و اجتماعي در جامعه هستيم بايد به مقوله امنيت توجه ويژه داشته باشيم .
شهرستان لاهيجان 175مسجد ، 120 هيات مذهبي و حدود 250مداح شناخته شده دارد و همه اين مساجد و تكاياي آن در برگزاري سوگواري پرشور نقش آفرين هستند.
خبرنگار : فرهاد نظر پور **انتشار دهنده : نصراله ابراهيمي
6029/6070