۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82256279
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه استان یزد (7)

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82256279
اخبار كوتاه استان یزد (7)

یزد - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی یزد گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه اسلامی است .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام خلیل سلطانی روز سه شنبه در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در یزد افزود: مهمترین فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منكر است و باید نسبت به تبیین آن اقدام كرد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به‌ عنوان دهه امر به ‌معروف و نهی از منكر افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر به صورت جدی اقدام كنند.
این مسئول با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ستاد امر به‌ معروف و نهی ازمنكر در ماه محرم حسینی تاكید كرد: این دستورالعمل باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
سلطانی همچنین بر آشنایی كودكان و نوجوانان با مفاهیم قیام حضرت امام حسین (ع) تاكید كرد و گفت: در این راستا می‌توان با برپایی خیمه‌های نقاشی این مفاهیم را با زبان كودكانه به آنان منتقل كرد.
وی با اشاره به فعالیت بعضی فرقه ها خواست تا در پایان مراسم های عزاداری در ماه محرم حسینی دعای فرج امام زمان (عج) قرائت شود و برنامه‌ریزی شود تا در هر هیات یك روحانی حدود 5 الی 10 دقیقه حضور پیداكرده و سخنرانی كند.
*********
میبد، قهرمان مسابقات كاراته جام میراث فرهنگی استان یزد شد
مسابقات كیوكوشین كاراته یونیون استان یزد (جام میراث فرهنگی) با قهرمانی تیم جوانان بسیج میبد به پایان رسید.
به گزارش روز سه شنبه میراث فرهنگی استان یزد، این مسابقات با حضور كاراته كاهای یزد و شهرستان های مختلف استان به میزبانی شهرستان میبد برگزار شد .
این رقابت ها با همكاری شهرداری میبد، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان و كانون جوانان بسیج در سه رده نونهالان و خردسالان و نوجوانان برگزار شد .
در پایان این مسابقات تیم های كانون جوانان بسیج میبد مقام اول و تیم مبارز مقام دوم و تیم ابوالفضلی كوچه باغ به مقام سوم دست یافت.
میبد در 50 كیلومتری یزد قرار دارد.
7536/ 6014/ دریافت كننده: كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو*