۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82257574
T T
۰ نفر
سرفاصله اعزام قطار در خط سه مترو تهران كاهش می یابد

تهران- ایرنا- مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: تا دو ماه آینده سرفاصله اعزام قطار در خط سه مترو تهران از 15 دقیقه به هشت دقیقه كاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد احمدی‌ بافنده عصر چهارشنبه درجمع خبرنگاران اظهار افزود: خط سه مترو تهران به طول 37 كیلومتر یكی از طولانی ترین خطوط مترو در خاورمیانه است.
وی بیان كرد: در حال حاضر اعزام قطار در این خط هر 15 دقیقه یكبار است كه تلاش می كنیم تا دو ماه آینده با واگذاری واگن به این خط اعزام قطار در این خط را به هشت دقیقه یكبار برسانیم.
مدیرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران بیان كرد: در خط سه مترو تهران هنوز هشت ایستگاه آن به بهره‌برداری نرسیده و با توجه به اینكه مردم جنوب شهر از این خط بهره می‌برند، در حال حاضر 10 تا 15 رام قطار فعال در این خط وجود دارد.
وی اظهار كرد: اگر تعداد رام قطار در این خط به 52 افزایش یابد سرفاصله اعزام قطار در این خط به سه دقیقه می رسد.
وی با بیان اینكه ساخت مترو در تمام دنیا با بودجه دولتی احداث می‌شود خاطر نشان كرد: در شهر تهران تمام بودجه ساخت و بهره‌برداری مترو را شهرداری پرداخت می‌كند.
احمدی بافنده ادامه داد: در خط یك مترو 41 رام قطار فعال در 30 ایستگاه مشغول خدمت رسانی هستند كه سرفاصله رسیدن قطار در این خط پنج دقیقه است و اگر قطارهای این خط به 60 رام برسد، سرفاصله رسیدن قطار به این ایستگاه یك دقیقه كاهش خواهد یافت و به چهار دقیقه تبدیل می شود.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر درآمد حاصل از فروش بلیت 15 درصد از هزینه‌های شركت بهره‌برداری را تامین می‌كند.
مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران و حومه به كمبود قطار در خط چهارم این ناوگان نیز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر سرفاصله رسیدن قطار در این خط شش دقیقه است و با توجه به اینكه این خط روزانه یك میلیون مسافر را جابجا می كند به 32 رام قطار جدید نیاز داریم.
وی درباره خط پنج مترو تهران نیز گفت: در حال حاضر سرفاصله اعزام قطار در این خط با 30 رام قطار هر 10 دقیقه یكبار است.
به گفته احمدی بافنده در مجموع 150 رام قطار در خطوط پنچ گانه مترو تهران و حومه فعال است كه این ناوگان به دو برابر این تعداد یعنی 300 رام قطار جدید نیاز دارد.
وی در ادامه به ساخت خط شش و هفت مترو نیز اشاره كرد و افزود: این خطوط به طول 100 كیلومتر و در بدترین شرایط جغرافیایی تهران و در بافت های فرسوده و قدیمی شهر تهران در حال ساخت است.
به گفته احمدی بافنده قرار است این خطوط تا سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شركت بهره‌برداری مترو در ادامه به اتفاقات اخیر در مترو تهران و مرگ دو نفر از شهروندان اشاره كرد و گفت: در كنار تامین تجهیزات و توسعه مترو باید آموزش شهروندی را نیز در دستور كار قرار دهیم، چرا كه مترو یك صنعت جدید در كشور است و به عنوان یك ظرفیت جابه‌جایی مسافر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینكه روزانه حدود سه میلیون مسافر جابه‌جا می‌كنیم گفت: این میزان جابه‌جایی به اندازه جمعیت دو استان كشور است و باید برای جلوگیری از حوادث غیر مترقبه فرهنگ سازی كنیم.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود - انتشاردهنده: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
۰ نفر