۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱
کد خبر: 82259721
T T
۰ نفر
سردار تنگسيري:رزمندگان ما در خليج فارس هيبت سياسي امريكا را شكستند

بندرعباس- ايرنا-جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (ندسا) گفت: رزمندگان تحت امر اين نيرو در صحنه هاي واقعي و عملياتي با هدف قرار دادن ناوهاي جنگي دشمنان ، هيبت سياسي آمريكا را شكستند.

به گزارش ايرنا دريادارعليرضا تنگسيري قبل از خطبه هاي نماز جمعه شهر بندرعباس در سخناني با اشاره به نقش و جايگاه ندسا در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: فرزندان شما مردم دلاور، ولايتمدار و قهرمان ايران روزهاي 16و 23مهرماه سال 1366هجري خورشيدي در دفاع از كشور، ناوهاي پيشرفته آمريكا را مورد هدف قرار دادند و يكي از گردبالهاي( هلي كوپتر) آنان را نيز منهدم كردند.
وي اضافه كرد: هرچند درعمليات 16 مهرماه پنج نفر از رزمندگان تحت امر نيروي دريايي سپاه درآبهاي خليج فارس( تنگه هرمز) مفقود شدند اما عزتي را به ارمغان آوردند كه تا ابد باقي خواهد ماند.
دريادار تنگسيري يادآورشد: رزمندگان ما در آبهاي خليج فارس با ابتدايي ترين تجهيزات تنها با اتكاي به خداوند متعال و آموزه هاي قرآن برپيشرفته ترين نيروي دريايي جهان يعني آمريكا غلبه كردند.
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه از رزمندگان اسلام بعنوان نيروهاي خداترسي نام برد كه هيچگاه از دشمن، هراسي به دل راه نخواهند داد .
دريادار تنگسيري با اشاره به دستاوردهاي نظامي كشوردر زمينه ساخت انواع سلاح هاي مدرن سطحي، زيرسطحي، زمين به دريا و انواع شناورها و پرندگان ويژه جنگ در دريا گفت: نيروهاي مسلح با دارا بودن تجربه هشت سال دفاع مقدس و تسلط بر جديد ترين فن آوري ها به دشمنان اجازه هرگونه حركتي را عليه اين آب و خاك نخواهند داد.
وي با ذكر خاطراتي از دلاورمردان اين نيرو در مهر ماه سال 1366 خورشيدي و بوسه زدن بنيانگذارجمهوري اسلامي بر پيشاني شهيد مهدوي (قبل از شهادت) ابراز داشت: نام شهيدان ما در آبهاي خليج فارس بعنوان نقطه عطفي در تاريخ ملي ايران براي هميشه زنده است و مي درخشد.
دريادار تنگسيري در ادامه با ذكر خاطراتي به نقل از رزمندگان عمليات هاي دريايي در خليج فارس گفت: در يكي از عملياتها چند نفري از آنان به اسارت يكي از ناوهاي آمريكايي درآمدند كه تحت بدترين شكنجه ها قرار گرفتند كه نشان داد دشمن آمريكايي متجاوزبويي از حقوق بشر و حتي انسانيت نبرده كه با وجود قوانين بين المللي بازدارنده در خصوص اسراي جنگي اينگونه با آنان برخورد كردند.
دريادار تنگسيري از نيروي دريايي بعنوان نماد اقتدار نظام اسلامي و مؤلفه اي تعيين كننده در معادلات امنيتي منطقه نام برد و ابراز داشت: بزرگترين مدعي ابرقدرت جهان را به استيصال كشانده ايم.
جانشين فرمانده نيروي دريايي سپاه تصريح كرد: ناكامي آمريكا دررويا رويي مستقيم و حماسه آفريني رزمندگان قهرماني همچون شهيد مهدوي، شهيد دارا و شهيد رئيسي در حالي رقم خورد كه سطح توانمندي دريايي ما پيشرفت چنداني نكرده بود و تنها با ابتدايي ترين سلاح ها درحال دفاع از آبهاي اين مرز و بوم بوديم.
سخنران قبل از خطبه هاي نماز جمعه بندرعباس تاكيد كرد: امروز در حالي ياد و خاطره شهداي خليج فارس را گرامي مي داريم كه در پرتو ايمان، مجاهدت، حماسه سازي و خداباوري آنان و استمرار راهشان؛ دردو دهه گذشته به چنان سطحي از اقتدار و توانمندي دست يافته ايم كه خيال ماجراجويي در منطقه خليج فارس از دشمن سلب شده و به تعبير يكي از فرماندهان ناوگان پنجم آمريكا، قايق هاي تندرو سپاه به كابوسي براي آنان تبديل شده است.
دريادارتنگسيري اظهار داشت: جريان مستمري كه شهدايي مانند اسدالله رئيسي و اسحاق دارا خلق كردند، بدخواهي و خيال پردازي متجاوزان و مستكبران عالم را نسبت به ساحت جمهوري اسلامي نقش بر آب نموده و با ناكامي مواجه كرده است.
6149/6048
خبرنگار رضا گيلاني ** انتشار دهنده : خليل تنيده