۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82260747
T T
۰ نفر

نصب پلاك شهرداری با كد پستی در اصفهان ضروری است

۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82260747
نصب پلاك شهرداری با كد پستی در اصفهان ضروری است

اصفهان- ایرنا- مدیركل پست استان اصفهان گفت: نصب پلاك شهرداری و كد پستی بر روی اماكن و خانه های اصفهان ضروری است.

به گزارش ایرنا، سید سعید رجالی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 55 درصد اماكن شهری در استان اصفهان پلاك آبی شهرداری را ندارند ویكی از مشكلاتی كه در سرشماری و استقرار شهرهوشمند و دولت الكترونیك با آن مواجهیم نبود آدرس استاندارد است.
مدیركل پست استان اصفهان با بیان اینكه وظیفه نصب پلاك بر عهده شهرداری گذاشته شده است، افزود: باید زیرساخت های شهر هوشمند و دولت الكترونیك را ایجاد كنیم.
وی افزود: اطلاعات مربوط به اماكن را شركت پست تهیه می كند و در اختیار شهرداری قرار می دهد.
وی با اشاره به اینكه پیش بینی شده بود كه 30 تا 35 درصد جمعیت استان اصفهان در سرشماری اینترنتی مشاركت داشته باشند، افزود: تاكنون تنها حدود 5 درصد از جمعیت استان اصفهان در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسكن ثبت نام اینترنتی انجام داده اند و از این جهت این از بوشهر و سمنان هم جایگاه پایین تری را دارد.
رجالی با بیان اینكه مدیریت نشانی اماكن كشور مبتنی بر شناسه كد پستی 10 رقمی است، افزود: این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است و جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی هم مطرح شده است.
وی با اشاره به سامانه یكپارچه نشانی ایرانیان(جی نف) ، گفت: شركت پست وظیفه دارد برای هر مكان یك نشانی استاندارد مشخص كند.
طرح ملی'جی نف' بمنظور یكسان سازی نشانی تمام شهروندان كشور اجرا می شود.
رجالی گفت: بهنگام سازی اطلاعات پستی در اماكن شهری استان اصفهان بطور100 درصد انجام شده و در اماكن روستایی هم حدود 80 درصد انجام شده و تا پایان آبان سالجاری به اتمام می رسد.
مدیركل پست استان اصفهان گفت: شهروندان در این طرح از طریق برقراری تماس تلفنی با سامانه 193 'سامانه توسعه خدمات ویژه شهروندی'(سامانه خوش) و پیامك 1800 خدمات موردنیاز خود از قبیل خدمات نقل و انتقال مرسوله، بلیت مسافرتی، توزیع غذای گرم و دارو و سایر موارد را در منزل یا محل كار خود دریافت می كنند.
وی در بخشی دیگر از این گفت و گو افزود: روزانه 38 هزار فقره مرسوله به استان اصفهان وارد و 47 هزار فقره مرسوله از استان خارج می شود.
رجالی با بیان اینكه در شش ماه اول سال جاری 15 میلیون و 678 هزارمرسوله از طریق شركت پست وصول و ارسال شده است ، افزود: در این مدت هفت میلیون فقره مرسوله به استان اصفهان وارد شده و حدود 8 میلیون و 600 هزار مرسوله از استان اصفهان خارج شده است.
وی با بیان اینكه سرانه مرسولات در كشور ما عدد هشت است، گفت : میانگین جهانی سرانه مرسولات در جهان 50 و در كشورهای اروپایی از مرز 600 مرسوله هم عبور كرده است.
رجالی گفت: یك هزار و 48 واحد پستی معادل 6.45 درصد واحدهای پستی كشور در استان اصفهان مستقر است و به ازای هر چهار هزار و 656 نفر و در هر 102 كیلومتر مربع در استان اصفهان، یك واحد پستی وجود دارد.
مدیركل پست استان اصفهان افزود: هم اكنون 690 نفر نیروی انسانی در پست استان اصفهان مشغول به كارند و سه برابر این تعداد نیروهای خصوصی با پست استان اصفهان همكاری می كنند.
وی با بیان اینكه بیش از 35 نوع خدمت در شبكه پستی كشور ارائه می شود، گفت: كارت پستال الكترونیك، پست یافته، پست بیمه، پست لجستیك، پست مالی، تمبر اختصاصی، پست رسانه و بازار الكترونیك از مهمترین این سرویس ها محسوب می شود.
رجالی با اشاره به برنامه های اداره كل پست استان اصفهان شش ماهه دوم سالجاری، گفت:توسعه خدمات پستی و نیابتی را در آینده دنبال می كنیم.
از هفدهم تا 23 مهر در كشور ما بعنوان هفته پست نامگذاری شده است.
7150/ 6022 * خبرنگار: علی نعمانی* انتشار : عمادی**