۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82262082
T T
۰ نفر
گزارش تشكیلات خودگردان به سازمان ملل درباره نقض قوانین توسط رژیم صهیونیستی

تهران - ایرنا - تشكیلات خودگردان فلسطین درباره اشغالگری و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی به سازمان ملل گزارش داد.

خبرگزاری فلسطینی معا روز یكشنبه گزارش داد، ریاض منصور نماینده دائم تشكیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل با ارسال سه نامه به دبیر كل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس جمعیت عمومی سازمان ملل درباره وضعیت اسفناك سرزمین های اشغالی فلسطین توضیح داد.
وی در این نامه ها درباره وضعیت شرق قدس، ادامه تحریكات و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نقض قوانین انسانی و حقوق بشر، مصادره زمین های فلسطینیان و حملات ویرانگر و غیر قانونی شهرك نشینان صهیونیست در همه نقاط فلسطین اشغالی از جمله شرق قدس توضیح داده است.
منصور تاكید كرده كه رژیم صهیونیستی آشكارا قوانین بین المللی و درخواست جامعه جهانی درباره توقف شهرك سازی را زیر پا گذاشته، به طوری كه در هفته گذشته اعلام كرد كه قصد ساخت شهرك جدید غیرقانونی در شمال كرانه غربی را دارد.
بنابه گفته سازمان حقوق بشر اسرائیلی 'السلام الان' به احتمال زیاد شهرك نشینیان غیر قانونی (صهیونیست) كه در شهرك عامونا مستقر هستند به شهرك جدید منتقل می شوند.
بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد یك منطقه صنعتی جدید در غرب رام الله بسازد. این منطقه در مركز كرانه غربی و در نزدیكی دیوار هائل و خط سبز كه كرانه غربی و سرزمین های اشغالی را از هم جدا می كند قرار دارد.
این در حالی است كه 98 واحد مسكونی در شهرك جدیدی در شرق شهرك غیر قانونی شیلوه در اراضی روستای جالود فلسطین در شمال كرانه غربی ساخته شده است.
بر اساس برخی گزارش ها این بخشی از طرح های بزرگ رژیم صهیونیستی برای ساخت 300 واحد مسكونی جدید است كه ساخت آن در آینده اعلام می شود.
نماینده فلسطین در سازمان ملل در این نامه اشاره كرده در ماه آوریل گذشته ساكنان روستای جالود گفتند كه اشغالگران صهیونیست به ساكنان این روستا نسبت به غصب 5 هزار دونم (واحد طول) اخطار داده اند.
این اقدام غیر قانونی رژیم صهیونیستی موجب جدایی رام الله از شهر نابلس در كرانه غربی شده و در نتیجه طرح تشكیل یك كشور مستقل فلسطینی را تضعیف می كند.
منصور تاكید كرده كه اكنون زمان آن است كه جامعه جهانی سریعا جلوی طرح های استعماری رژیم صهیونیستی را در سرزمین های اشغالی از جمله شرق قدس بگیرد.
وی همچنین بر ضرورت اتخاذ اقداماتی در جهت حمایت از توافقنامه چهارم ژنو و قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) در سال 2004 و مجبور كردن مقامات رژیم اشغالگر صهیونیست در عمل به تعهداتشان تاكید كرد.
نماینده دائم تشكیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل گفت كه مقامات رژیم صهیونیستی همچنان به سیاست های تجاوزگرانه خود از جمله كشتن و زخمی كردن شهروندان بی گناه فلسطینی به ویژه زنان و كودكان ادامه می دهند.
وی افزود: از اكتبر سال 2015 نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی تاكنون 225 شهروند فلسطینی را به قتل رسانده و بیش از 1500 فلسطینی را زخمی كرده اند.
علاوه بر آن مقامات رژیم اشغالگر با اعمال مجازات جمعی علیه فلسطینیان در كرانه غربی از جمله شرق قدس منازل فلسطینیان را ویران كرده و ممنوعیت رفت و آمد اجرا كرده اند.
به گفته منصور، از محاصره غیر قانونی و غیر اخلاقی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه ده سال می گذرد.
نماینده تشكیلات خودگردان در پایان نامه از قول رییس حكوكت خودگردان فلسطین تمامی اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محكوم كرده و از جامعه جهانی از جمله شورای امنیت خواست جلوی سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی را بگیرند.
خاورم**1408**مترجم: اكرم كرمی*انتشار دهنده: مجید جعفری